امام‌جمعه کرج با بیان اینکه سال اقدام و عمل تمام شد و علاوه بر ولنگاری فرهنگی متاسفانه ولنگاری مالی و اقتصادی فراوانی وجود داشت، گفت: رکورد، بیکاری و تورم همچنان وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۳۹۶۶۰
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه اول نماز جمعه امروز کرج اظهار داشت: متقین اهل رفت‌و آمد به مساجد هستند و از مساجد بهترین استفاده را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه رفت و آمد به مساجد دارای آثار و برکات تربیتی فراوانی است، افزود: آمد و شد به مسجد روحیه فاصله‌گیری از گناه را در انسان تقویت می‌کند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به آفات انقلاب اسلامی توسط خودی‌ها بر اساس آیات و روایات اظهار داشت: تولی و تبری جزو مواردی است که باید اهل ایمان به آن توجه داشته باشند و این موضوع باید مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.

وی افزود: ارتباط با بیگانگان به شرط رعایت موارد دیپلماتیک بر اساس قانون ایرادی ندارد ولی سپردن ولایت و قرار گرفتن زیر سلطه بیگانگان پذیرفته نیست و جامعه اسلامی هرگز نباید از دشمن الگوبرداری کرده و سلطه و تهاجم آنها را بپذیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دیگر آفات انقلاب اسلامی بیان کرد: ریزش‌ها یکی دیگر از آفات انقلاب اسلامی بر اساس آیات و روایات است و در هر جامعه و هر زمانی ریزش‌ها و رویش‌ها وجود داشته است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه نعمت انقلاب یکی از نعماتی است که از جانب خداوند متعال اهدا شده است و ریزش‌ها و رویش‌ها در همه زمان‌ها وجود داشته است، گفت: اگر قدر این نعمت دانسته نشود خداوند متعال این نعمت را گرفته ‌و به افراد دیگری اعطا می‌کند و لازم است از این فرصت برای خدمتگذاری بیشترین بهره‌برداری انجام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه دوم نماز با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و تقدیر از تلاش بانوان جامعه اسلامی، اظهار داشت: زنان نقش بزرگی در تربیت نسل آینده انقلاب اسلامی دارند.

وی افزود: دشمن برای ضربه زدن به بانوان کشور نقشه‌های پیچیده دارد و کمبود زاد و ولد و بالا بردن سن ازدواج از جمله برنامه‌های دشمن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه تلاش دشمن علی‌رغم شعارهای دهان پرکن بهره برداری و استثمار زنان است، گفت: اسلام زن را رکن اصلی خانه می‌داند اما در غرب زنان وسیله‌ای برای بهرهبرداری جنسی و برطرف کردن نیاز مردان هستند و به عنوان خدمت‌کار دیده می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه بیان اسلام از زن این نیست که کسی به او دستور داده و کارگر خانه باشد، عنوان کرد: زنان مسلمان از باب رأفت و معرفت مسئولیت خانه را بر عهده می‌گیرند و اسلام ارزش‌های زیادی برای بانوان قائل شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه زنان انقلابی باید نقش پررنگی در جامعه داشته باشند، عنوان کرد: حضور زنان و بانوان محجبه در جامعه باید برای از بین بردن و کمرنگ کردن فرهنگ غرب پررنگ شود تا از تهاجم فرهنگی و ابتذال غرب در جامعه جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فرارسیدن سال جدید و درخواست از خداوند برای ایجاد تحول اظهار داشت: از خدا تعالی بخواهید که سال جدید سال وحدت و سال نابودی ظلم و ستم و فساد و سال نصرت اسلام و انقلاب اسلامی باشد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه امیدواریم که در سال جدید روحیه ضد استکباری در بین ملت ایران تقویت شود، گفت: تازگی‌ها از برخی از زبان‌های آلوده وابسته می‌شنویم که اعلام می‌کنند با توجه به روی کار آمدن ترامپ اگر مقداری از حساسیت خود نسبت به آمریکا کم کنیم رابطه ما با این کشور خوب و در رابطه ما با آمریکا گشایش می‌شود.

وی افزود: این سخن یاوه است و در طول این سال‌ها نشان داده شده که آمریکا دنبال کشوری است که تسلیم بدون چون و چراست و  اگر به همه خواسته‌های این کشور عمل کنیم باز هم راضی نمی‌شود.

وی با اشاره به روز ملی شدن صنعت نفت بیان کرد: مهم‌ترین عامل شکست ملی شدن نفت اعتماد به آمریکا بود و اعتمادی که درس نشد و صنعت هسته‌ای کشور که در این سالها با سختی‌های فراوان و شهادت دانشمندان کشور به دست آمده بود دچار آسیب جدی شد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه عده‌ای خیال کردند که اگر با شیطان بخندند و دست داده و با دشمن قدم بزنند و امتیاز بدهند و عکس سلفی بگیرند در کارها گشایش می‌شود، عنوان کرد: این عده نفهمیدند که بر اقتدار ملی و عزت اسلامی که با فداکاری و شهادت هزاران نفر از جوانان ملت ایران به دست آمده خدشه وارد می‌شود.

وی با اشاره به تلاش عده‌ای برای ارتباط با استکبار جهانی، افزود: تلاش‌های عده‌ای که می‌خواهند ارتباط برقرار کنند محقق نمی‌شود و این عده بدانند تا زمانی که آمریکا، آمریکاست ملت ما رابطه‌اش با این کشور خوب نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه باید از تاریخ درس گرفت و در این فرصت باقی مانده به فکر کار برای مردم باشید، اظهار داشت: سال اقدام و عمل تمام شد و در سال گذشته علاوه بر ولنگاری فرهنگی متاسفانه ولنگاری مالی و اقتصادی فراوانی وجود داشت و مسئله حقوق‌های نجومی و اتفاقات صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از این موارد است و لازم بود که با این تخلفات برخورد جدی می‌شد.

وی با اشاره به لغو‌ مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد حقوق مدیران افزود: این مصوبه با ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام از متن قانون برنامه ششم توسعه حذف شد و علی‌رغم تلاش برای قانونی کردن این موضوع این مصوبه لغو شد.

وی با بیان اینکه در مورد حقوق کارکنان، کارگران، مدیران و معلمان نباید تفاوت فاحشی وجود داشته باشد، تصریح کرد:  مجلس به عنوان مدافع ملت باید در اینگونه مسائل دقت بیشتری داشته باشد و ولی‌نعمتان انقلاب باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه تصویب میزان حقوق کارگران با روح انقلاب و شعارهای بدو پیروزی انقلاب ناسازگار است، تاکید کرد: تصویب این موارد فاصله طبقاتی بین مردم را افزایش می‌دهد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه در سال اقدام و عمل شعارهای خوبی سر داده شد و در روی سربرگ ادارات این شعارها بیشتر به چشم آمد، تصریح کرد: رکورد، بیکاری و تورم همچنان وجود دارد و مشاور ارشد اقتصادی دولت در بیانی در همین روزها اعلام کرد که 500 هزار نفر در یک سال گذشته بیکار شده‌اند و باید پرسید که در موضوع نگاه به درون در اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه باید سوال کرد که طبق اصل 44 بسترسازی برای مشارکت مردم در اقتصاد در چه جایگاهی قرار دارد، عنوان کرد:  برخی اعلام می‌کردند که در حال آواربرداری گذشته هستیم و این موضوع حرف خوبی است اما جا داشت در مورد وعده‌های داده شده در زمان انتخابات گفته می‌شد که به دنبال آواربرداری هستند اما این کار را نکردند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه مردم انسان‌های صادق را امین خود می‌دانند و به آنها اعتماد می‌کنند، تصریح کرد: اگر مردم ببینند که در دوران آواربرداری، افرادی زندگی تجملی و اشرافی داشته و وعده‌های داده شده عملی نشده و پایبندی به آنها وجود ندارد، برای مردم دلسردی به بار می‌آورد. 

وی با بیان اینکه برخی سخنان اعلامی از سوی مسئولان دارای تناقضات فراوانی است، گفت: در حالی که اعلام می‌کنند که معیار جیب مردم است ‌نه آمار، اما در مقام عمل آمار را بیان کردند که این موارد اعتماد مردم را از سلب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخی از عملکردها توهین به مردم است، تاکید کرد: فحش دادن، تهدید کردن، ناسزاگفتن، متلک انداختن و به جهنم فرستادن‌ها بدی است و "دروغ" کلید همه این بدی‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فرارسیدن پیش ثبت‌نام انتخابات شورای شهر اظهار داشت: اگر کسی توانایی ‌و قابلیت حضور در کاندیداتوری انتخابات شورای شهر را ندارد وارد این عرصه نشود.

وی با بیان اینکه این افراد باید ببینند که واقعا رای دارند یا نه افزود: وقت را نگیرید و بیت المال را هدر ندهید و برای ناظران و هیئت عالی نظارت کار تحمیل نکنید.

امام جمعه کرج با بیان اینکه ثبت نام بیش از یک‌هزار نفر برای انتخابات شورا کار را بر مجریان سخت می‌کند، تصریح کرد: افرادی که می‌دانند که رای ندارند حضورشان شاید دارای اشکال باشد و تعدادی که تخصص و تعهد لازم را دارند و شاخص عملکردی آنها در حد شورای شهر است با مشورت با بزرگ‌ترها وارد شوند و ثبت‌نام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برای رای دادن به افراد باید اقدامات و عملکرد آنها مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: انقلابی بودن، ساده‌زیستی، داشتن تجربه کافی و وام‌دار نبودن به کسی و التزام عملی به ولایت فقیه و موارد مشابه باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات