امام جمعه موقت رشت از متولیان فرهنگی خواست الگوهای اسلامی را به جوانان بشناسانند و گفت: حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای مردان و زنان است.
کد خبر: ۸۸۳۹۶۷۳
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین پوررضا در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه تقوا انسان را به خدا نزدیک می کند، گفت: گرامی ترین افراد نزد خداوند با تقواترین هستند، زیرا تقوا انسان را شرافتمند می کند.

وی با بیان اینکه اطاعت از خداوند انسان را بزرگ می کند، افزود: اصل و نژاد و مادیات ارزشی ندارد و جایگاه انسان براساس تقول تعیین می شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن و مادر، تصریح کرد: پیامبر(ص) قرآن و عترت را در میان مسلمانان به یادگار گذاشت لذا باید از قرآن و اهل بیت(ع) الگو بگیریم. زنان و دختران جامعه اسلامی باید از سیره حضرت فاطمه(س) پیروی کنند، زیرا ایشان کوثر قرآن است و باید رفتار و منش ایشان را در زندگی خود الگو قرار دهیم.

حجت الاسلام پوررضا با اشاره به نزول جایگاه زن در غرب، عنوان کرد: امروز در دانشگاه‌های ما برای تربیت فرزندان ما از فرهنگ غرب بهره می‌گیرند؛ در حالی که باید به زندگی اهل بیت(ع) نگاه عمیق کنیم لذا متولیان فرهنگی به ویژه معلمان دلسوز باید الگوهای اسلامی را به جوانان و نوجوانان بشناسانند. حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای مردان و زنان است.

وی دگر دوستی و دگر خواهی را از ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان و بیان کرد: ایشان نسبت به کسانی که به او ظلم و می کردند عطوفت داشت و برای آنها حتی دعا هم می‌کرد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه همه انسان نیاز به یادگیری دارند، خاطرنشان کرد: باید در خانواده‌ها به مسائل تربیتی پرداخته شود و نسبت به حلال و حرام توجه بیشتری داشته باشیم تا تقوا بدست آوریم. هیچگاه نباید از خدا فاصله بگیریم تا خداوند به ما اخلاص و بصیرت دهد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر در اردیبهشت ماه سال 96، اضافه کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری مردم باید فرد اصلح را برگزینند و به سراغ افرادی بروند که در خدمت به مردم دارای اخلاص باشند. همچنین از کاندیداها انتظار داریم در صورت توانمند بودن به عرصه انتخابات ورود کنند.

ارسال نظرات