نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: وضع بازار، کسب و کار و اشتغال خوب نیست. با صرفه جویی و پرهیز از زیاده‌روی اقتصادمقاومتی تحقق می‌یابد نه با اسراف و تبذیر و ریخت‌و پاش.
کد خبر: ۸۸۳۹۶۹۵
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کلاشنهر اراک ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: تقوا در حیات طیبه و زندگی دنیوی و اخروی به مانند آب می‌ماند. از خدا بخواهیم سرمایه عظیم تقوا را به ما عطا کند.

وی با تاکید بر اینکه تقوی درجات مختلفی دارد، گفت: درجه تقوا انسان نشان دهنده ایمان واقعی است، تاکید بر حق مداری و حق محوری برای این است که حق با تقوا آمیخته شده است. اهل بیت(ع) وجودشان سرشار از تقواست از این‌رو برکات و ثمرات وجودی آن همچنان باقی خواهد ماند.

ظلم پای برجا نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حق همیشه سربلند و تقوا پیروز است؛ در جهان امروز هم زورگویان یزیدیان و امویان هستند و گرچه ممکن است با زور چند صباحی عمر کنند ولی به مانند کف روی آب تداوم نخواهد داشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با توجه به سال پیش‌رو با تاکید بر انفاق،احسان، نیکی، نیکوکاری، خدمت‌گذاری به بندگان خدا و نافع بودن گفت: قرآن و اهل بیت(ع) بر این امور تاکید دارند ما هم که پیرو سیره آنان هستیم باید در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: خداوند متعال در سوره بقره آیات 260 تا 274 نسبت به احسان و نیکی به همنوع تاکید کرده است. خداوند در این آیات ربا را منع و مثابه جنگ با خدا می‌داند و در مقابل به انفاق تاکید می‌کند و افراد را به احسان و انفاق و نیکی در راه خدا تشویق می‌کند.

خطیب جمعه اراک با تاکید بر این امر که هرگز انفاق و صدقات را با منت زایل نکنیم، گفت: در این 14 آیه به انفاق و نیکی تاکید کرده است. سفره فضل خدا در زمین گسترده بوده و اسلام با دیوزگی و تن به ذلت دادن مخالف و از تلاش و همت برای کسب روزی خیر حمایت می‌کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: گدایی در اسلام پسندیده نیست و در شأن جمهوری اسلامی ایران هم نیست. وظیفه کمیته امداد، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و سایر ارگان‌ها است که اجازه ندهند عده‌ای سوء استفاده کرده و دست به گدایی بزنند. البته به انسان‌های نیازمند در کمال اخلاق انسانی باید کمک شود اما نباید اجازه دهیم گدایی شغل شود.

لزوم توجه به اخلاق‌مداری از سوی نامزدهای انتخاباتی 

وی افزود: احسان واجب کفایی است، شادی‌هایمان را با دیگران عادلانه و بی‌منت تقسیم کنیم. زبان نباید به ناسزا، توهین و افترا باز شود، مخصوصا در ایام انتخابات نباید درباره دیگران هرچه را در فضای مجازی و غیرمجازی مطرح کنیم و تنها به دنبال تخریب دیگری باشیم.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: برای دیگران جهنم را برای خود خریداری نکنیم. اگر درباره کاندیدایی هم نظری داریم از حسناتش و سبقه اش بگوئیم نه اینکه با تهمت و افترا آبرو و شخصیت افراد را هتک نکنیم بلکه باید اخلاق مداری را در دستور کار قرار دهیم.

تاکید اسلام بر جایگاه رفیع زن 

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به میلاد باسعات حضرت فاطمه(س) و حضرت امام خمینی(ره) گفت: در نگاه اسلام و انقلاب ما که برگرفته از اسلام ناب محمدی است زن و مادر و بانوان از جایگاه بزرگ و ارزشمند و ویژه ای برخوردار هستند. درباره اهمیت این جایگاه همین بس که پیامبر اسلام(ص) فرمودند بهشت زیر پای مادران است و حضرت امام راحل نیز فرمود مرد از دامان زن به معراج می‌رود.

وی افزود: در آستانه سال نو قرار داریم، باید عملکرد خود را در سال 95 مورد بررسی و دقت قرار دهیم و برای سال جدید با حساب و کتاب آماده شویم؛ سال آتی، سال با برکتی است که در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) قرار می‌گیرد.

بیکاری و رکود عمده مشکل اقتصادی کشور

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: وضع بازار، کسب و کار و اشتغال خوب نیست. با صرفه جویی و پرهیز از زیاده‌روی اقتصادمقاومتی تحقق می‌یابد نه با اسراف و تبذیر و ریخت‌و پاش؛ مجلس و دولت برای سال آتی برنامه ریزی کنند تا سال آینده چند گام بلندتر نسبت به سال 95 برداریم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصادمقاومتی با جدیت، مسائل فرهنگی، ترویج سبک زندگی اسلامی، دوری از منکرات، مسائل سیاسی و اقتصادی از جمله پویایی کارخانجات و ادامه امنیت حاکم برجامعه، کاهش فساد و فحساء و آسیب‌های اجتماعی امسال با جدیت بیشتری باید دنبال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات