آیت الله شاهچراغی گفت: همانگونه که کشور در عرصه‌های مختلف امروز نیازمند توجه به تولید است، در بخش فرهنگ نیز باید مسؤولان به حوزه‌های علمیه به‌عنوان مراکز تولید و نشر فرهنگ اسلامی و شیعی نگاه و توجه ویژه‌ای داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۳۹۷۰۵
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با جمعی از اساتید و طلاب دو مدرسه علمیه خواهران شهرستان دامغان که با حضور امام جمعه این شهرستان در محل حوزه علمیه فاطمیه(س) برگزار شد، اظهار داشت: دامغان امتیازات معنوی فراوانی از پرورش علمای بزرگ تا تقدیم بیشترین میزان شهدا در کشور به نسبت جمعیت دارد و در این میان حوزه‌های علمیه پویا و کهن این دیار گنجینه‌های معنوی گرانبهایی هستند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با طلاب خواهر حوزه علمیه فاطمیه شهرستان دامغان این مدرسه علوم دینی را ستاره‌ای درخشان در استان سمنان برشمرد و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران این استان شرایط علمی، تهذیبی و پژوهشی مطلوبی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان این مطلب که زکات علم نشر آن است، خاطر نشان کرد: خواهران طلبه و اساتید گرامی در سطح جامعه فعالیت کنند، شما خواهران باید علمتان را با عمل و تبلیغ همراه کنید تا بانوان شهر و استان و کشور بتوانند از معلومات دینی و اعتقادی شما بهره‌مند گردند و این حرکت خود بزرگترین امر به معروف است.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با برشمردن وظایف خطیر زنان و مادران جامعه اسلامی تصریح کرد: همانگونه که طلاب خواهر با تأسی به شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) در همه عرصه‌ها و الگو قرار دادن آن حضرت در مسیر کمال و تربیت و رشد دینی قرار گرفته‌اند باید عاملی برای معرفی بیش از پیش این الگوی بی بدیل انسانیت و زن مسلمان باشند.

آیت الله شاهچراغی با تأکید بر اینکه طلبگی مدال افتخاری است که باید قدر آن را بدانیم، همانا شاگردی مکتب امام صادق(ع) باران رحمتی الهی برای رشد انسان است، گفت: همانگونه که کشور در عرصه‌های مختلف امروز نیازمند توجه به تولید است، در بخش فرهنگ نیز باید مسؤولان به حوزه‌های علمیه به‌عنوان مراکز تولید و نشر فرهنگ اسلامی و شیعی نگاه و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

طیبه مهرابی مدیر حوزه علمیه فاطمیه(س) دامغان نیز در این نشست با اشاره به تحصیل 160 نفر طلاب خواهر سطح سه و 270 نفر طلاب خواهر سطح دو در سه رشته فقه و اصول، فلسفه و کلام و تفسیر و علوم قرآنی این حوزه علمیه اظهار داشت: طلاب حوزه علمیه خواهران شهرستان دامغان همواره در سال‌های اخیر حائز رتبه‌های برتر مباحث پژوهشی و جشنواره‌هایی همچون علامه حلی بوده‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها