امام جمعه ایلام گفت: تفکر انقلابی و مدیریت جهادی لازمه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۸۳۹۷۱۱
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام"محمد نقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلامظهر امروزدر خطبه های نمازجمعه شهر ایلام با اشاره به 25 اسفندماه سالروز ارتحال مرحوم احمد خمینی(ره)، گفت: رحلت فرزند امام راحل حادثه ای تلخ برای خاندان امام(ره) و ملت ایران بود.

وی به بیانات مقام معظم رهبری درباره مرحوم احمد خمینی(ره) اشاره و اظهار کرد: رهبر انقلاب ایشان را عزیزترین شخص نزد امام و امین امام در همه عرصه ها می دانستند و کسی که صبر و پرکاری و جدیت در کار را به معنی واقعی کلمه معنا کرد.

حجت الاسلام لطفی افزود: مرحوم احمد خمینی(ره) بیان کرد که در برهه ای از زمان دور مرا گرفتند و می خواستند مرا در مقابل رهبری قرار دهند اما موفق به این کار نشدند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: در دوره کنونی اگر ایشان زنده بودند با فتنه گران سال 88 ، انقلابی ترین برخورد و موضع را در پیش می گرفت چون تحمل نداشت که کسی در روز روشن بر علیه نظام و رهبری و ولایت فقیه شعار دهد واین در حالی بودکه خود با امام و رهبر میثاق محکمی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان به 29 اسفند ماه سالروز ملی شدن صنعت نفت نیز اشاره و عنوان کرد: نهضت ملی شدن صنعت نفت بعنوان حادثه ای مهم در تاریخ سیاسی ایران شناخته می شود که در این مسیر به رهبری آیت الله کاشانی و حضور قاطع مردم نهضت به ثمر نشست اما در ادامه راه این غربگرایان بودند که با دخالت های خود در دورهریاستدکتر مصدق زمینه شکست نهضت را فراهم کردند.

وی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) درباره جبهه ملی بیان کرد: جبهه ملی در حادثه 15 خرداد شاهد جنایات رژیم پهلوی در کشتار هزاران نفر از مردم بود اما حاضر نشد آنرا محکوم کند و این گروه فقط شعار ملی گرایی دارند و در باطن اندیشه هایی ضد اسلام دارند و به دنبال محکومیت اسلام هستند.

حجت الاسلام لطفی در ادامه به اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: در سیاست های اقتصاد مقاومتی آنچه مهم است تفکری انقلابی و مدیریتی جهادی و انقلابی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: تفکر انقلابی در همه زمینه ها و عرصه هایی مانند هسته ای ، هوافضا و ساختن و موشک که به کار گرفته شده است بهترین دستاورد ها در پی داشته است و اینها جز با تفکر انقلابی امکان پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در عرصه اقتصاد مقاوتی آنچه مهم است چشم نداشتن به خارج و روابط اقتصادی با اروپاو غرب است که این مهم را می توان با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به نیروهای داخلی جامه عمل پوشاند و مردم نیز اثرات آنرا در زندگی خود ببینند.

حجت الاسلام لطفی گفت: امیدواریم در سال 96 دولتمردان با اهتمام و انگیزه انقلابی و مردم نیز با همت خود بتوانند شعاراصلی و راهبردی اقتصاد مقاومتی را که برای سال 95 بود را جامه عمل بپوشانند.

امام جمعه ایلام در پابان به بیکار شدن کارگران شرکت زرین بافت شهرک صنعتی ایلام اشاره وبه استاندار و سایر مسئولان استان تاکید کرد: این شرکت در بدو تاسیس خود تعداد 400 کارگر داشته که اکنون به 120 کارگر تقلیل پیدا کرده است که در صورت عدم حمایت از سوی استاندار و مسئولان استان شاهد بیکار شدن این تعداد کارگر نیز خواهیم بود که باید مسئولان استان در این راستا پیگیری و اهتمام لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات