سردار اشتری گفت: قدرت دفاعی انقلاب اسلامی به برکت دفاع مقدس، قدرت برتر است و امروز اگر ما در یک امنیت کامل به سر می بریم،به برکت این شهدا و هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۸۳۹۷۲۷
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج از خرمشهر،سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم هفتمین شب از چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور که در سالن شهید جهان آرا اردوگاه شهید باکری خرمشهر در حال برگزاری است، گفت: قدرت دفاعی انقلاب اسلامی به برکت دفاع مقدس، قدرت برتر است و امروز اگر ما در یک امنیت کامل به سر می بریم،به برکت این شهدا و هشت سال دفاع مقدس است و یقینا اگر امروز در حوزه های مختلف پیشرفت هایی را داشته ایم و از نظر توان دفاعی، قدرتمند شدیم، به برکت خون شهداست.
 
وی ادامه داد: در صحنه های اصلی و پیشرفت های اصلی، آن روحیه جهادی بود که ما را موفق کرده است و باید گفت که روحیه جهادی را از دوران دفاع مقدس گرفتیم و برکات آن دوران را اکنون می بینیم.
 
سردار اشتری خاطر نشان کرد: کارشناسانی که در حوزه دفاع مقدس و توان نظامی کشورمان کار کردند، به این نتیجه رسیدند که اگر ما آن دوران مقدس را نداشتیم و جنگی به ما تحمیل نمی شد و دفاع نمی کردیم، امروز شاید با هر حرکتی، این درخت تنومند انقلاب اسلامی، تکان می خورد وقدرت فعلی را نداشتیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور ابراز داشت: بعد از پیروی انقلاب اسلامی،بسیاری از تهدیدات به سمت مردم کشور ما بوده است و در حوزه های فرهنگی سیاسی امنیتی و دفاعی و... شاهد تلاش دشمن برای ضربه زدن پیکر انقلاب اسلامی بوده ایم که بحمدالله تا به امروزدفع شده است و در این زمینه، مردم نقش اصلی ایفا نموده اند.
 
وی تاکید کرد: در دوران فتنه 88 با راهنمایی های مقام معظم رهبری بود که توانستیم از آن بحران عبور کنیم و دلیلش این بود که با استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس و تبعیت از رهبری، همان روحیه دوران دفاع مقدس حفظ شد و توانستیم بر فتنه چیره شویم ک در این زمینه هم مردم نقش اصلی داشتند.
 
سردار اشتری با بیان اینکه راهیان نور در امتداد دفاع مقدس است، اظهار داشت: امیدوارم این زحمات و تلاش ها در راهیان نور، مورد رضایت خدا و شهدا باشدو باعث برکتی زندگی شخصی و سازمانی مان باشد و برکاتی را برای کشورمان و حتی کشورهای اسلامی منطقه داشته است به طوری که امام راحل در دوران جنگ فرمودند، این جنگ برای ما نعمت بود، آن کسانی که ژرف اندیش و عمیق نگر بودند، بهتر فهمیدند که این موضوع یعنی چه؟ کشور جمهوری اسلامی به هیچ وجه به دنبال جنگ با هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود، کشور ما در جنگ دفاع مقدس و دیگر موضوعات از خود دفاع کرده است.

وی افزود:عراق و صدام با کمک تمام کشورهای جهان و تجهیزات بی شمار در مقابل جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی با کمترین آمادگی و کمترین تجهیزات قرار گرفت و ما در آن دوران حتی سیم خاردار وارد می کردیم و در تامین سیم خاردار مشکل داشتیم اما اکنون این طور نیست، ما چیزهایی داشتیم که آنها هیچ کدام از آنها را نداشتند مثل توکل به خدا، ایثار و از خودگذشتگی آن چیزهایی بود که صدام و بعثی ها از آن بی بهره بودند و می توان گفت که توکل به خدا بزرگترین سلاح ما در مقابله با جبهه ناحق بود.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: برادران ما در قالب بسیج وقتی وارد عرصه جنگ تحمیلی شدند هیچ کدام از آموزش ها را ندیده بودند اما جانانه می جنگیدند، برخی از رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با سن 18 یا 19 سالگی، یک گردان از دشمن را به زانو در می آوردند و در دوران دفاع مقدس، ما کمترین تجهیزات دفاعی را داشتیم اما اکنون به لطف خدا جزو مجهزترین کشورها و حتی در برخی صنایع، اولین کشور در بین کشورهای جهان هستیم.

سردار اشتری با بیان اینکه در عرصه های مختلف، لطف الهی شامل مردم کشورمان شده است، تاکید کرد: ما باید بدانیم که هر چه داریم از دوران دفاع مقدس است که آن هم از قیام امام حسین(ع) و یارانش نشات گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: رهبری فرمودند ما اگر بخواهیم با توطئه های فرهنگی مقابله کنیم، باید از این چشمه بزرگ دفاع مقدس استفاده کنیم و ما باید همان روحیه دفاع مقدس را داشته باشیم و در مقابل هجمه های فرهنگی،اقتصادی و سیاسی ایستادگی کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه، رهبرانقلاب، راهیان نور را سنت حسنه توصیف نموده اند، ابراز داشت: بنده هم که امروز توفیق پیدا کرده ام که امروز در راهیان نور حضور پیدا کنم از فضای معنوی این مناطق عملیاتی بهره بردم و واقعا اردوهای راهیان نور، اثرگذار است و قطعا بر روی جوانان هم که برای بازدید از این مناطق آمده اند، تاثیر می گذارد.

سردار اشتری گفت: با اقداماتی که صورت گرفته است، موجبات بازدیدهایی از بوشهر، هرمزگان و مناطق عملیاتی آن دو استان هم فراهم شده است که این فرهنگ ها از طریق همین بازدیدها منتقل می شود ولی در عوض باید مراقب باشیم که در انتقال این فرهنگ ها، انحراف ایجاد نشود؛ البته باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که دفاع مقدس متعلق به یک جناح و گروه نیست و همه دستگاه ها و گروه ها و جناح ها بایستی در این عرصه فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه نیروی انتظامی در زمینه کاروان های راهیان نور، تامین امنیت زائران بوده است و ما در جلسات مشترک اعلام کردیم که با تمام توان آماده هستیم تا امنیت این کاروان ها را هم در جاده ها و هم در مناطق عملیاتی تامین کنیم و همکاران ما هم در این فعالیت ها با ایمان و اعتقاد قلبی، ورود پیدا می کنند و فعالیت دارند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: بحمدالله دغدغه رهبری در خصوص حوادث این کاروان ها، طی سال های اخیر برطرف شده است و ان شالله در آینده نیز بتوانیم همین عملکرد را داشته باشیم.

سردار اشتری ادامه داد: نیروی انتظامی مسئولیت نظم و امنیت در مرزها را برعهده دارد و ما شهیدان بسیاری را در عرصه برقراری نظم و امنیت، تقدیم کشور کرده ایم و حضور پرشور ارتش، بسیج، سپاه،نیروی انتظامی و در راس آن، هدایت های رهبری و این همه فعالیت ها، الطاف الهی است و امیدوارم که نیروی انتظامی توانسته باشد سهم خود را در ترویج فرهنگ دفاع مقدس داشته باشد.


 
ارسال نظرات