خبرهای داغ:
در راستای برگزاری اجرای اجلاسیه دوسالانه 1700 شهید شاهرودی

برگزاری جلسه هم اندیشی فعالین و پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس شهرستان شاهرود

جلسه هم اندیشی فعالین و پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس شهرستان شاهرود در راستای برگزاری دوسالانه اجلاسیه 1700 شهید شاهرودی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۹۷۶۷
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در راستای برگزاری دوسالانه اجلاسیه 1700 شهید شاهرودی، گردهمایی هم اندیشی فعالین و پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس شهرستان شاهرود با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود و مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود، موثرین دفاع مقدس،نویسندگان و شعرای انقلابی، رزمندگان و راویان دفاع مقدس و نمایندگان بنیاد شهید و امورایثارگران،نیروی انتظامی،شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهرود،ستاد کنگره شهدای شهرستان، جهاد کشاورزی، محیط زیست در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد.

در این نشست ایوب حسین پور از یادگاران دفاع مقدس و مسئول اجرایی گروه اهل اقدام و انجمن راویان دفاع مقدس در سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه اظهار کرد: این نشست با هدف تشکیل ستاد فعالان عرصه دفاع مقدس، اجلاسیه دوسالانه 1700 شهید شاهرودی و نمایش بین المللی فصل شیدایی به همراه نمایشگاه مردمی برگزار شده است.

وی با تاکید رهبر انقلاب بر تشکیلاتی و ستادی کار کردن افزود: باید وحدت در عین کثرت با انس و الفت و کار جمعی در دستور کار ما باشد و بهترین الگوی اقدام و عمل فرهنگی و حماسی و عرفانی ما در دفاع مقدس رخ داده است.

حسین پور با اشاره به شناسایی 1700 شهید شاهرودی بیان کرد: با حضور در تمام دوستاها و نقاط مختلف شهرستان و جست و جو 1700 شهید شاهرودی شناسایی شده است که جانبازان عزیز نقش مهمی در این راستا ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: با وجود 110 آزاده، 3هزار جانباز و 18 هزار رزمنده در شهرستان شاهرود و مکان ها و نهادها و سازمان های گوناگون فعالیت کننده در عرصه ایثار و شهادت و فرهنگی داشته ها بسیار است اما یک انسجام و تشکیلات منسجم و هدفمند می خواهد و جای این نقطه خالی است.

حسین پور با بیان اینکه اجلاسیه بهانه ای است برای دور هم بودن گفت: این اولین قدم برای رسیدن به کار تشکیلاتی است و انشالله با برگزاری این نمایش در کنارش غرفه و نمایشگاه شهدایی نیز برگزار خواهد شد که همت همه عزیزان و پیشکسوتان را در این راستا می طلبد.

در این نشست شرکت کنندگان به ارائه نظرات خود در این زمینه پرداختند.

کمیل قندهاری مسئول مرکز حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: اجرای این نمایش در شاهرود با تلاش شبانه روزی همه دست اندرکاران در سطح کشور و استان و شهرستان محقق شده چرا که برای اینکه این گروه نمایش هماهنگ شود و در یک شهر حضور پیدا کنند یکسال و اندی زمان طول می کشد.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده این گروه نمایشی بعد از اجرای عیدانه در بندرعباس به شاهرود اعزام می شوند که برای حمل لوازم آنها حداقل به ده تریلی نیاز است و برای استقرار آن نیز نیرو لازم است که تمام اینها در حال رایزنی می باشد.

قندهاری خاطر نشان کرد: کمیته های مختلفی در راستای برگزاری دوسالانه اجلاسیه بیش از 1700 شهید شهرستان تشکیل شده و در حال تشکیل است و کارها از هم اکنون آغاز شده و برخی کمیته ها فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی تاکید کرد: به بهانه اجلاسیه 1700 شهید شهرستان شاهرود شرق استان سمنان در آستانه یک رخداد عظیم فرهنگی است افزود: رهبر انقلاب در بیان مردم شاهرود فرمودند(هميشه عنصر شاهرودى را با اين خصوصيات شناخته ايم متدين، باصفا، خونگرم، اهلِ اقدام، دوستدار علم و ارزشهاى دينى و اسلامى.) و این ویژگی ها در جلاسیه شهدا مشهود است و ان شالله در این دوسالانه و این نمایش بزرگ نیز بارزتر خواهد شد.

مسئول مرکز حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود عنوان کرد: با رایزنی های انجام شده تلاش داریم از اول اردیبهشت و یا شب مبعث که شب جمعه است این اجلاسیه با اجرای نمایش فصل شیدایی به مدت ده شب در شهرستان اجرا شود و پیش بینی حضور هفت تا ده هزار نفر در هر شب را داریم.

وی با بیان اینکه حضور این گروه نمایشی یک رخداد بزرگ فرهنگی در استان است بیان کرد: همه باید در این راستا به ما کمک کنند و مانند اجلاسیه شهدا با وحدت و اتحاد و انسجام بتوانیم کاری در خور شهدا و در راستای ترویج و تبیین فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها