آیت الله سلیمانی مطرح کرد؛

امر به معروف و نهی از منکر؛ مقدس‌ترین موضوع جامعه

آیت الله سلیمانی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مقدس‌ترین موضوع جامعه اسلامی نام برد و گفت: این مهم قبل از آن که وظیفه عمومی، سازمانی، اجتماعی و نهادی باشد یک وظیفه دینی و اعتقادی است
کد خبر: ۸۸۳۹۷۸۲
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در جلسه سیاست گذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در دفتر امام جمعه برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: ولادت کوثر قرآن به تعبیر مفسران، بزرگترین پدیده تاریخی است.
وی افزود: ولادت حضرت زهرا(س) نبی مکرم اسلام را از ابتریت نجات داد و دین اسلام به برکت این بانوی بزرگ و فرزندانش از خطرات فراوان محفوظ ماند.
آیت الله سلیمانی در ادامه از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مقدس‌ترین موضوعات جامعه اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: خداوند در آیات قرآن امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی‌های انسان‌های مؤمن می‌داند و این مهم قبل از آن که وظیفه عمومی، سازمانی، اجتماعی و نهادی باشد یک وظیفه دینی و اعتقادی مسلمانان است.
وی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو خصیصه ایمانی انسان‌هایی است که در بازار معامله با خدا حضور می‌یابند و این مهم را قبل از آنکه شکل سازمانی پیدا کند، ملکه ذهن خود کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به زیبایی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: اگر انسان در وجود خود حجاب، متانت، وقار و خوش‌رفتاری را زیبا بداند معروفات را بهتر انجام خواهد داد؛ بنابراین فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در ابتدا باید از خود فرد آغاز شود.
وی اظهار داشت: انباشته کردن توانایی در راستای کار اجتماعی است و گسترش معروف و کاهش منکر در جامعه طبق بازخوانی و بررسی کارکرد یک ساله نشان می‌دهد در این حوزه با اعتقاد، ایمان و عشق به خدا خالصانه گام برداشته و موفق عمل کرده‌اند.
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان بیان کرد: در استان ما بخش عمده ای از اجرای امر به معروف و نهی از منکر به ذات مردم بر می‌گردد و بخش دیگری حساسیت بسیجیان و مسؤولان نظامی و انتظامی است که در این راستا گام بردارند.
وی با تأکید بر اینکه نماد منکرات در سیستان و بلوچستان در مقایسه با جاهای دیگر کشور کمتر دیده می‌شود، ادامه داد: اگر از وضعیت موجود مراقبت و مواظبت نشود احتمال شکست شرایط وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار