دکلمه دختر شهید محمدرضا انصاری در مراسم اختتامیه جشنواره سرزمین نور

دختر شهید محمد رضا انصاری با قرائت دکلمه ای از پدر شهیدش در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور در خرمشهر، فضای معنوی خاصی به این مراسم بخشید.
کد خبر: ۸۸۳۹۸۱۹
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور، راضیه انصاری دختر شهید انصاری با قرائت دکلمه ای از پدر شهیدش در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور در خرمشهر، فضای معنوی خاصی به این مراسم بخشید.
متن این دکلمه به شرح زیر است:
بوسه بر دستان مادری که پدر بود،داداش جان، می خواهی خواندن را یادت بدهم، بیا و بگو، ب با آی چسبان، ب با آی چسبان می شود بابا.
داداش جان! بگو داعش،”د” مثل دنیا، "آ” مثل آتش،”ع” مثل علی، "ش” مثل …شد یتیم. مثل …شهید.
شرمنده ام علی آقای کوچک، مرد خانه،هنوز در مدرسه یتیم را یادمان نداده اند که برایت بگویند، اما اگر گفتند بابا آب داد، تو بخوان بابای ما جان داد. بگو، بابا خون داد. وقتی گفتند آن مرد داس دارد، تو بگو آن مرد غیرت داشت. وقتی رسیدی به آنچه که گفتند، بخوان آن مردم با اسب آمد، تو بگو…نه…
هیچی نگو،آن مرد دیگر نیامد،حتی در باران مثل باران دیشب.
علی جان، فکر کننم دیگر بابا برایت بادکنک و ماشین نیاورد، فکر کنم دیگر پایین سرسره با دستان باز منتظرت نماند که زمین نخوری، امسال که بخواهیم به مدرسه برویم، معلم می پرسد پدرتا کجاست؟
بگویم قایم باشک باز یمی کردیم که بابامان قایم شد و دیگر ما نتوانستیم پیدایش کنیم و بگوییم که یک سنگ را نشا می دهند، می گویند بابایتان آن جاست.
شما بیایید بگویید که ما دلمان تنگ شده ، بازی بس است. ما این بازی را دوست نداریم. بیا دیگر بابا.
می دانی چند روز از آمدنت دیر شده؟
تقویمی را که برای روزهای بودن و نبودنت علامت می زنم، پر شده از علامت های تاخیر. تو که سرت می رفت قولت نمی رفت، بیا دیگر. بیا بنشینیم زیر آفتاب،موهات دختر را شانه بزن و بباف. بیا یک بار دیگر فقط یک بعداز ظهر دیگر، حیاط را آب پاشی کنیم، گل ها را هرس کنیم و زیر سایه درخت همیشگی، چای بنوشیم.
تو برایمان حرف بزنی، بخدا باز هم به حرف هایت گوش می دهم، فقط یک صبح دیگر تا مدرسه مان بیا تا خانم معلممان بگوید که چه دختر خوبی بودم و تو یک بار دیگر یک بوسه دیگر نثار پیشانی ام کنی تا این بار وقت رفتن، دستم بالاتر بگیرم و محکم تر تکان بدهم…
گفتنی است ششمین روز از اختتامیه جشنواره ملی سرزمین نور  امشب،با میزبانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در سالن شهید جهان آرا اردوگاه شهید باکری خرمشهر با حضور سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد،سید محمدیاشار نادری دبیر جشنواره ملی سرزمین نور و همچنین مسئولان لشکری و کشوری،خانواده معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران برگزار شد.
 
ارسال نظرات