خبرهای داغ:
رئیس شورای شهرستان شادگان:

نوروز بهترین فرصت توجه به ظرفیت‌های گردشگری شادگان است

رئیس شورای شهرستان شادگان گفت: نوروز فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های فرهنگی و گردشگری شادگان است و مدیران شهرستان باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.
کد خبر: ۸۸۳۹۸۶۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
ولید آلبوناصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شادگان اظهار کرد: با وجود علاقه گردشگران و مسافران به بازدید از تالاب شادگان و برخورداری از شرایط آب و هوایی ایده‌آل و کاملا بهاری در تعطیلات نوروزی، این روزها فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های فرهنگی و گردشگری شادگان است و مدیران شهرستان باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.
 وی افزود: کشورهای توسعه یافته از صنعت گردشگری به عنوان یک عامل مهم در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بهره می‌گیرند و از این طریق ضمن کارآفرینی و اشتغال‌زایی در پی بالندگی اجتماعی و فرهنگی جوامع خود نیز می‌باشند.
 عضو شورای شهر شادگان ادامه داد:  تصویری که در ذهن گردشگر از منطقه‌ای که به آن سفر کرده شکل می‌گیرد برایندی کلی از همه‌ی معیارهاست که بخش عمده‌ی آن آداب و رسوم قومی و اجتماعی است.
 وی خاطر نشان کرد: مجموعه فرهنگ هر منطقه شامل آداب و رسوم قومی و اجتماعی، می‌توانند مهمترین جاذبه و بستر برای متقاعد ساختن گردشگران به انتخاب مقصد گردشگری خود باشند.
 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شادگان افزود: برخی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند برای توسعه‌گردشگری حتما می‌بایست به دنبال سرمایه‌گذاری و هزینه‌های گزاف بود در حالی که بیشتر گردشگران بی آنکه بخواهند به جاذبه‌های مصنوع و دست‌ساز بشر اعتنا کنند، به دنبال تجربه‌های جدید و متفاوت‌تری مانند طبیعت‌گردی و جاذبه‌های طبیعی هستند.
 آلبوناصر ادامه داد: توصیه ما به همه‌ی مدیران، تصمیم‌گیران و سرمایه‌گذاران توجه به بازنمایی همه‌ی ظرفیت‌ها و معیارهای فرهنگی، اجتماعی، سنتی و طبیعی شادگان با چاشنی بزرگنمایی و پیرایه‌سازی این ظرفیت‌ها و ارایه آنها در قالب بسته‌های جذاب به گردشگران است.
 وی گفت: قطعا شهرستان شادگان در مقایسه با بسیاری شهرهای گردشگرپذیر، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اقتصادی محدودتری داراست اما برخورداری از زیبایی‌ها و جاذبه‌های منحصربفرد طبیعی مانند تالاب شادگان و روستای صراخیه که به ونیز ایران نیز معروف است، در صورت برنامه‌ریزی و اعمال مدیریت خلاق گردشگری می‌تواند جبران آن نقاط ضعف را بکند.
 رئیس شورای شهرستان شادگان با دعوت از سرمایه‌گذاران برای احداث مجموعه‌های گردشگری افزود: امیدواریم به زودی سرمایه‌گذاران با شناسایی همه ظرفیت‌های طبیعی و خاص شادگان در حوزه گردشگری طبیعی اقدام به سرمایه‌گذاری در زمینه احداث مجتمع‌های گردشگری و اقامتی در این منطقه بکر طبیعی بکنند چرا که ظرفیت‌های طبیعی شهرستان شادگان به تنهایی این قابلیت را دارند که با کمی توجه و اعمال خلاقیت بتوانند معضل بیکاری و اشتغال را در این منطقه برای همیشه برطرف سازند.
 عضو شورای اسلامی شهر شادگان در پایان متذکر شد: اگر در یکی از نقاط مرکزی ایران به مانند تالاب شادگان چنین جاذبه‌ طبیعی وجود داشت؛ اکنون این جاذبه جزء بزرگترین گردشگاه‌های طبیعی ایران و حتی جهان شده بود چرا که این تالاب نگین و گوهری ناب است و غبار نشسته بر آن سال‌هاست فرصت خودنمایی‌اش را گرفته است.
 به گزارش فارس، تالاب شادگان از مناطق هدف گردشگری و جذاب برای گردشگران به خصوص در روزهای نوروز است که هر ساله میزبان دهها هزار گردشگر داخلی و خارجی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها