خبرهای داغ:
علي گلمرادي در نشست خبري با رسانه هاي گروهي در اهواز افزود:اين درحالي است که در موضوع اشتغال مي توانستيم به بازار عراق به عنوان يک ظرفيت خوب براي اشتغال جوانان استان استفاده کنيم.
کد خبر: ۸۸۳۹۸۶۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
وي با بيان اين که مطالبه گري حق مردم خوزستان است، ادامه داد : با وجود ظرفيت هاي استان ، هنوز با پديده بيکاري و نبود فرصت هاي شغلي مناسب براي جوانان تحصيل کرده و فعال مواجه هستيم و طي سال ها سوء مديريت ها نيز بر اين مشکل افزوده است. 

وي ادامه داد، با توجه به ظرفيت هاي خوبي که در بخش هاي کشاورزي ، انرژي و صنايع استان وجود دارد خيلي بهتر از وضعيت فعلي مي توانستيم خوزستان را اداره و مديريت کنيم تا مشکلات و دغدغه هاي مردم به حد انفجار و بحراني نرسد. 

اين نماينده مجلس در ادامه در پاسخ به سوالي در خصوص استفاده از نيروهاي غيربومي در استان اظهار داشت: استفاده از نيروي غيربومي در صورت وجود نيروهاي بومي قوي تر و کارامدتر در استان ، قطعا تخلف است ولي در صورتي که نيروي غيربومي نيز بتواند با مديريت و توانمندي خوب ، اشتغال آفريني و جذب سرمايه گذاري کند استفاده از آن اشکالي ندارد و ما با آن مخالف نيستيم. 

گلمرادي در ادامه با بيان اينکه ما خوب مديريت و برنامه ريزي نکرديم تا مشکلات استان تا حدودي تعديل شود، افزود: هنوز هم استان در بخش مديريت منابع با چالش ها و ناکارآمدي مواجه است و نمي توانيم خوب از منابع موجود در راستاي حل مشکلات معيشتي مردم استفاده کنيم. 

نماينده مردم ماهشهر، هنديجان و اميديه در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينکه در انتخاب مديريت ها در استان اصل شايسته سالاري کم رنگ است و از اصحاب رسانه خواست به صورت جدي مطالبات اصلي مردم را طرح کنند تا حساسيت ها نسبت به خوزستان بيشتر شود که نمونه آن معضل ريزگردها بود. 

** پرهيز از ناامن جلوه دادن استان 
گلمرادي درباره ارتباط امنيت و توسعه گفت: دامن زدن به ناامني ها در خوزستان به مصلحت مردم خوزستان نيست زيرا جذب سرمايه گذاري خارجي به فضاي امن نياز دارد، نبايد ما ، خوزستان را ناامن جلوه دهيم چون به فرار سرمايه از استان و تشديد بيکاري منجر خواهد شد. 

وي افزود: اگر بازي هاي سياسي به عرصه هاي اجرايي و مديريتي تسري يابد، کشور با مشکلات زيادي از جمله ناکارآمدي رو به رو خواهد شد کما اين که در برهه هايي کشور با اين چالش مواجه شد. 

اين نماينده مجلس در ادامه با اشاره به اين که استان خوزستان ظرفيت جناح بندي و بازي هاي سياسي و همه چيز را از دريچه سياسي ديدن ندارد ، بيان کرد: مطالبه گري حق مردم است ولي در عين حال بايد منطقي و مدبرانه مطالبه گري کنيم و دولت بايد پاسخگوي مشکلات مردم و کشور باشد که هست چون همه ما (مجلس و دولت) محکوم به خدمت هستيم و غير از اين شاني نداريم. 

وي گفت: کسي مي تواند مشکلات خوزستان را حل کند که عرق استان را داشته باشد، بايد اين روحيه را در مديران تقويت کرد و مديراني را به کار بگماريم که واقعا عرق استان و خدمتگزاري داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها