معاون سیاسی سپاه با تاکید بر اینکه راهیان نور باعث تقویت فرهنگ دفاعی می شود، گفت: برخی از جریانات ضدارزشی با بی مهری با تاریخ انقلاب برخورد می کنند.
کد خبر: ۸۸۳۹۸۶۷
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار رسول سنایی راد با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: فرهنگ دفاعی و حماسی، پشتوانه یک ملت برای مقابله با تهدیدات و دشمنی ها است.

سنایی راد ادامه داد: این تهدیدات و دشمنی ها به عنوان یک متغیر تعیین کننده در فراهم کردن بازدارندگی در مقابل تهاجمات احتمالی موثر به حساب می آید؛ به شکلی که برخی از کشورها بعد از شکل گیری به نوعی در ادبیات خود به دنبال ایجاد چنین فرهنگی برآمده اند.

وی با اشاره به مدل کره جنوبی اظهار داشت: این کشور شروع به ساخت فیلم ها و سریال هایی کرد که دلاوری ها و جنگجویی هایی را در گذشته این کشور به نمایش می گذاشت اما در تاریخ معاصر کشور ما، شاهد بروز یک مقطع از تاریخ حماسی پرشکوه و سراسر دلاوری و شجاعت به نام «دفاع مقدس» هستیم.

دفاع مقدس ظرفیت و فرهنگ عظیمی برای انقلاب اسلامی است

سنایی راد دفاع مقدس را ظرفیت و فرهنگ عظیمی برای انقلاب اسلامی ایران عنوان و تصریح کرد: متاسفانه برخی از جریانات سیاسی با کج سلیقگی و کج فهمی با این فرهنگ دفاعی و حماسی برخورد نامناسبی می کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مدافعان انقلاب اسلامی و نظام در بهره برداری از این ذخیره عظیم هیچ تردیدی به خود راه ندهند و از شیوه های مختلف برای ترویج ارزش های دفاع مقدس و بازگویی ویژگی های این مقطع درخشان تاریخ انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار دهند، اظهار داشت: در دفاع مقدس ۸ سال دفاع در شرایط و معادله نابرابر انجام می شد؛ حزب بعث عراق از حمایت همه جانبه کشورهای منطقه ای و قدرت های فرامنطقه ای برخوردار بود.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر منابع محدود و برخورداری از روحیه حماسی برآمده از انقلاب اسلامی توانست مقاومت کرده و صحنه های زیبای حماسی را خلق کند.

راهیان نور باعث تقویت فرهنگ دفاعی می شود

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز بازدید از مناطق جنگی و دیدن نشانه هایی که سند تجاوز دشمن و حضور آن در خاک ماست، حقانیت دفاع مردمی در این دوره تاریخی را اثبات می کند. در این دفاع نه تنها نیروهای مسلح، که مردم در قالب بسیج و یا حمایت های مردمی، در مقابل متجاوزان در مناطق جنگی، صحنه های پرشکوهی را به وجود آورده که بازگویی آن برای نسل جدید و به ویژه دیدن مستندات باقی مانده در این مناطق می تواند نوعی استمرار بخشی به این روحیات و تقویت فرهنگ دفاعی را به وجود بیاورد؛ بنابراین راهیان نور از این حیث حائز اهمیت است.

سنایی راد با بیان اینکه ما هم اکنون در منطقه ای قرار داریم که می توان آن را چهارراه ناامنی دانست، خاطرنشان کرد: اتفاقات چندساله اخیر مثل اشغال مناطقی از سوریه و عراق توسط تروریست ها، ناامن بودن برخی دیگر از کشورهای همسایه و دخالت های کشورهای فرامنطقه ای در منطقه، ضرورت برخورداری از روحیه حماسی برای روزهای مشابه را ایجاب می کند.

وی ادامه داد: هیچ تردیدی در ضرورت استمرار بخشی به روحیات مردم در دفاع مقدس نیست و چگونگی آن اهمیت دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: یک شیوه جا افتاده در سالهای اخیر، همین راهیان نور و بازدید گروه های مردمی از مناطق جنگی است. سایر کشورها نیز مشابه همین اقدام را دارند و آثار تجاوز نازی ها در کشور روسیه وجود دارد و کسانی که دفع تجاوز کرده اند به عنوان قهرمانان ملی شناخته می شوند؛ به گونه ای نماد سرباز گمنام شناخته می شوند و معمولا در دستور کار بازدید نمایندگان سیاسی قرار می گیرد.

برخی از جریانات ضدارزشی با بی مهری با تاریخ انقلاب برخورد می کنند

سنایی راد تصریح کرد: در کشور ما آثار تجاوز رژیم بعث به خوبی وجود دارد و به نظر می آید که برخی از جریانات ضدارزشی از آنجایی که در این تاریخ پرشکوه انقلاب، نقش و سهمی نداشته اند و یا فهم واقعیت های آن برایشان مقدور نیست، با بی مهری با آن برخورد می کنند که از ادبیات ضد جنگ به تعبیر خود استفاده می کنند.

وی حمله عراق به ایران را تجاوز مسلم اعلام کرد و گفت: این متجاوز بعد از فارغ شدن از جنگ با ایران به کشور متحد خود در این جنگ یعنی کویت حمله کرد، لذا در خصلت تجاوز طلبی و زیاده خواهی آن هیچ تردیدی نیست.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دفاع مردم ایران در مقابل دشمن در دوران دفاع مقدس شایسته تجلیل است و راهیان نور باید همچنان مهم دانسته شود.

ارسال نظرات