مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در نخستین نشست ستاد اعتکاف استان گفت: مراسم اعتکاف در ۱۷۰ مسجد چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۹۹۰۵
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام سید جعفرمرتضوی در نخستین نشست ستاد اعتکاف استان گفت: حدود ۱۲ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری در ۱۶۳ مسجد جامع در مراسم اعتکاف سال ۹۵ شرکت کردند و همچنین ۱۶۳ مبلغ دینی در سطح استان اعزام شدند.

وی در ادامه بیان کرد: ۷۶ مبلغ دینی خواهر و ۷۵ قاری قرآن و همچنین ۲۳۴ نفر مداح اعزام شدند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در سال ۹۵ نه هزار و ۱۹۱ خواهر و دو هزار و ۶۶۴ برادر در مراسم اعتکاف شرکت کردند که مجموعا ۱۱ هزار و ۸۶۰ نفر از مردم استان در این مراسم معنوی حضور داشتند که نسبت به جمعیت کل استان ۱.۲۸ درصد است.

حجت‌الاسلام مرتضوی تصریح کرد: امسال چهار هزار و ۱۹۹ دانش آموز و یک هزار و ۵۸۰ دانشجو در اعتکاف شرکت کردند و همچنین سابقه شرکت افراد در مراسم برای مرتبه اول پنج هزار و ۸۳۲ نفر، مرتبه دو یک هزار و ۷۲۲ نفر و مرتبه سوم دو هزار و ۳۳۷ نفر است.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد شرکت کننده در مراسم اعتکاف جوانان هستند، عنوان کرد: افراد بین سن ۱۵ تا ۲۰ سال تعداد سه هزار و ۲۱۳ نفر، بین ۲۰ تا ۳۰ سال تعداد یک هزار و۸۱، بین ۳۰ تا ۴۰ سال یک هزار و ۶۸۸ نفر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: شش هزار و ۴۳۳ نفر از معتکفین مجرد و پنج هزار و ۴۳۸ نفر از آنها متاهل هستند.

حجت‌الاسلام مرتضوی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم تبلیغات اسلامی به روز کردن ثبت نام برای مراسم معنوی اعتکاف است که سامانه ثبت نام اعتکاف به نشانی etekafchb.ir راه اندازی شده است.

گفتنی است مراسم اعتکاف در ایام البیض ماه رجب از ۲۲ تا ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ به مدت سه روز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات