رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به طور میانگین 82 درصد بدهی کشاورزان این بخش پرداخت شده و باقی مانده بدهی‌ها تا 20 فروردین 96 پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۹۹۳۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
اسمعیل کریمزاده روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه آذربایجان غربی افزود: هم‌اکنون 84 درصد بدهی چغندرکاران ارومیه، 94 درصد خوی، 78 درصد پیرانشهر و 71 درصد بدهی کشاورزان میاندوآبی و به طور میانگین 82 درصد بدهی کشاورزان این بخش پرداخت شده و باقی مانده بدهی‌ها تا 20 فروردین 96 پرداخت می‌شود.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون از  پنج هزار و 250 میلیارد ریال بدهی به چغندرکاران استان، چهار هزار و 400 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
کریم‌زاده با اشاره به اینکه امسال میزان کشت چغندر برای کشاورزان استان در 23 هزار هکتار تعیین شده بود اضافه کرد: این در حالی است که این موضوع مورد پذیرش کشاورزان قرار نگرفت و مساحت زیر کشت آن به 30 هزار و 875 هکتار رسید.
 وی با اشاره به اینکه امسال تولید گوشت سفید در استان به 72 هزار تن رسید افزود: این در حالی است که پیش‌بینی تولید 64 هزار تن بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی متوسط مصرف روزانه گوشت سفید در آذربایجان‌غربی را 150 تن اعلام و اظهار کرد: در این رابطه ماهیانه نیز پنج هزار و 800 تن گوشت سفید در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی بابیان اینکه در بحث تنظیم بازار میوه شب عید، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است بیان کرد: در مدت 25 اسفند تا 15 فروردین که طرح تنظیم بازار اجرا می‌شود، یک هزار تن سیب درجه یک در 17 شهرستان و در 365 مرکز عرضه شامل 80 مرکز در ارومیه و 285 مرکز ذر شهرستان‌ها عرضه می‌شود.
کریم‌زاده با اشاره به نرخ تعیین شده برای میوه شب عید افزود: امسال قیمت سیب برابر کمیسیون تنظیم بازار استان و کشور سه هزار و 300 تومان، پرتقال تامسون یک هزار و 700 و پرتقال والنسیا سه هزار و 900 تومان تعیین شده اما قیمت‌ها قابل تغییر است.
وی با تاکید بر اینکه مرغ منجمد، شکر و برنج در طرح تنظیم بازار به اندازه کافی موجود است گفت: تاکنون دو هزار و 300 تن برنج توزیع شده و نرخ هر کیلو برنج هندی سه هزار و 800 و برنج سفید نیز دو هزار و 700 تومان تعیین شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو هزار و 100 تن مرغ منجمد در انبارهای استان موجود است اظهار داشت: در این باره، 570 تن آن توزیع و عرضه شده و قیمت تعیین شده آن در ارومیه دو هزار و 750 و در شهرستان‌ها پنج هزار و 850 تومان است.
وی با ابراز خرسندی از اینکه شکر نیز به اندازه کافی در انبارها موجود است بیان کرد: در این زمینه، نرخ هر کیلو شکر دو هزار و 855 تومان تعیین شده و هم‌اینک 17 هزار تن شکر سفید در انبارها برای عرضه در مقاطع مختلف وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری بسیج  آذربایجان‌غربی قطب کشاورزی کشور است و هم‌اکنون 35 درصد افراد واجد شرایط اشتغال در استان در بخش کشاورزی مشغول بوده اما متوسط کشوری آن 23 درصد است و بنابراین بخش کشاورزی بهترین محل برای ایجاد اشتغال در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات