نوروزی فر گفت: هر چه حضور زنان در اجتماع، فعال تر و مؤثرتر باشد کشورمان پیشرفته تر و توسعه یافته تر خواهد شد ‎چراکه میزان ‏نقش و مشارکت زنان در جامعه به ویژه در زمینه های اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی تا حد زیادی وابسته به ‏برخورد و نگرش آن جامعه نسبت به زن است.
کد خبر: ۸۸۳۹۹۳۷
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و مقام والای مادر، مصاحبه ای در خصوص نقش زن و رابطه آن با اجتماع با کارشناس بسیجی ارتباطات و رسانه داشتم که متن مصاحبه به شرح زیر می باشد:
 
 نقش مهم بانوان در رشد توسعه/ اندیشه موذیانه غرب؛ انحراف زن
 
ابراهیم نوروزی فر در آستانه گرامیداشت روز زن و مقام مادر با اشاره به فرمایش امام راحل در خصوص اینکه نقش بانوان والاتر از نقش مردان است، گفت: بانوان نقش تعیین کننده ای در اداره امور خانواده و جامعه دارند چنانکه تربیت نسل آینده هر جامعه ای به دست آن هاست.
ایشان با بیان اینکه زنان با تزریق فکر و ایده به ‏کالبد اقتصادی جامعه می توانند مسیر رشد و توسعه را هموارتر کنند، افزود: این قشر می تواند در همه قسمت های اقتصادی بازوی اصلی و قدرتمندی برای پیشبرد اهداف جامعه باشد که افزایش رشد حضور زنان در اداره امور کشاورزی، آب، جنگل داری و منابع انرژی بسیاری از نواحی کشورهای در حال توسعه حاکی از این است. 
 
وی با تاکید به اینکه مهم ترین معیار برای سنجش توسعه یافتگی یک کشور میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در ‏آن کشور دارا هستند، اظهار داشت: زن به عنوان مادر و یا به عنوان شخصی که در زندگی اجتماعی و شغلی با افراد مختلف در ارتباط است ‏و به خاطر ویژگی های روحی و عاطفی که دارد می تواند حامی و نگهبان در جامعه و در ‏نتیجه حافظ توسعه پایدار باشد‎ .‎

نوروزی فر ادامه داد: هر چه حضور زنان در اجتماع، فعال تر و مؤثرتر باشد کشورمان پیشرفته تر و توسعه یافته تر خواهد شد ‎چراکه میزان ‏نقش و مشارکت زنان در جامعه به ویژه در زمینه های اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی تا حد زیادی وابسته به ‏برخورد و نگرش آن جامعه نسبت به زن است.

وی بازنمایی درست هویت زنان را در رسانه ها با اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: اهمیت و نقش رسانه در فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جامعه زنان بر کسی پوشیده نیست.
نوروزی فر اضافه کرد: رسانه ملی می تواند نقش مهمی در بیان خواسته‌های زنان، فرهنگ سازی و زمینه سازی برای تحقق آن‌ها داشته باشد چراکه جامعه زنان کشور را طیف متنوعی از زنان روستایی و عشایری گرفته تا زنان شهری، زنان بی سواد و کم سواد تا تحصیل کرده و زنان مرفه شامل می شود.

این دانشجوی ارشد ارتباطات و رسانه موفقیت های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و اقتصادی زنان کشورمان را مرهون تربیت در مکتب اسلام و قرآن عنوان و بیان کرد: این موفقیت ها با پیروزی انقلاب اسلامی برای زنان ایرانی میسر شد و تداوم یافت که ادامه آن نیازمند استفاده درست از ظرفیت هاست.  

نوروزی فر تصریح کرد: هرگز مفهوم پررنگ بودن نقش زن در جامعه بر اساس تعالیم اسلام به معنای کمرنگ شدن نقش مادری و نقش مؤثر زن در خانواده نیست، که متاسفانه مطرح شدن مباحث فمنیستی در این خصوص، به آشفتگی باورها و آشفتگی کودکان در زندگی مدرن دامن می زند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای مدرن امروز مشکلات اقتصادی به عنوان بزرگترین مشکل خانواده ها نمود یافته، اظهار کرد: در چنین شرایطی بحث مشارکت زنان در امور اقتصادی دوشادوش مردان مطرح است و همین عامل موجب شده که صبح در ایستگاه اتوبوس شاهد دهها زن شاغل باشیم که فرزندانشان را نیمه خواب و نیمه بیدار در آغوش گرفته و منتظر اتوبوس یا سرویس هستند.
 
مسئول بسیج رسانه البرز با تاکید به اینکه حضور زنان در جامعه و عرصه های مختلف اهمیت دارد، یادآور شد: مبادا حضور زنان بهانه ای برای تاثیرگذاری اندیشه موذیانه غرب در بیراهه کشیدن این قشر از جامعه باشد چراکه رابرت مرداک از مدیران رسانه ای صهیونیستی در مقاله ای انحراف کشیدن زنان را از طریق رسانه های نوپدیدی چون ماهواره برای تزلزل و فروپاشی خانواده های ایرانی از اهداف خود عنوان می کند.

نوروزی فر تاکید کرد: در مکتب اسلام هدف و انگیزه های متعددی برای تشکیل خانواده بیان شده و اسلام به عنوان دین مهر و پاکدامنی تعالی بشر را در کنار هم بودن و سالم زیستن ترسیم کرده است.
   
این کارشناس ارتباطات در ادامه به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در خصوص دستیابی زنان به نقطه مطلوب فردی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: ایشان برای تلاش فرهنگی و حقوقی در رسیدن زن به هدف مطلوب دو هدف را متصور هستند که نخست رسیدن زن به حق حقیقی و انسانی خود است و دیگری حالت تخاصمی نرم که به جدایی میان زن و مرد می انجامد.
ابراهیم نوروزی فر افزود: رهبر فرزانه انقلاب هدف نخست را که زن به جایگاه والای انسانی خود دست می یابد اسلامی عنوان می کند ولی هدف دوم را کوته بینانه دانسته و در آن ردپای تلاش های غربی را یادآور می شود.

وی با بیان اینکه اگر دستورات اسلام در محیط خانه درست اجرا شود زن موفقیت خود را در خانواده و اجتماع با روش درست اسلامی پیدا می کند، بیان کرد: لازمه به اجرا گذاشتن کامل دستورات اسلام در کانون خانواده ضمن اینکه زمانبر بوده، نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی است.
ارسال نظرات