شهردار زنجان:

بودجه بايد اصلاح شود

رد لايحه بودجه قانوني نبود، بودجه بايد اصلاح شود، در كل شهرداري‌ها و كشور چيزي به نام رد لايحه بودجه نداريم.
کد خبر: ۸۸۳۹۹۷۶
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان در جلسه شوراي اسلامي شهر زنجان با بيان اينكه نيروهاي خدوم شهرداري زنجان زحمات زيادي را در خصوص آماده‌سازي شهر براي استقبال از ميهمانان نوروزي‌ كشيده‌اند، گفت: مجموعه تاریخی و فرهنگی شهرداری كارخانه كبريت سازي سابق با انجام برنامه‌هاي مفرح در ايام عيد از امروز پذيراي مراجعين و ميهمانان خواهد بود.

حبيب يگانه با اشاره به اينكه اينترنت رايگان در مبادي ورودي شهر و در برخي پاركهاي اصلي شهر جزو خدماتي است كه شهرداري زنجان انجام داده است، ادامه داد: آماده سازي سرويس‌هاي سطح شهر، نمازخانه‌ها و پاركهاي سطح شهر براي استقبال از مردم و پخش سي‌دي "‌زنجان را بشنوید"طعم زنجان و سوغاتي‌هاي زنجان، توزیع نقشه، کلیپ معرفی زنجان و نرم‌افزاري كه از سوي روابط عمومي و حوزه فرهنگي تهيه شده براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري، نقاط تاريخي شهر زنجان و موارد بسیار دیگر از جمله اقدامات شهرداري زنجان است.

وي با اشاره به تبديل وضعيت نيروهاي قراردادي شهرداری زنجان گفت: با توجه به بخشنامه‌اي كه معاون محترم رئيس جمهور صادر كردند قرار است كه نسبت به تبديل وضعيت 50هزار نفر از نيروهاي قراردادي شهرداري‌هاي كشور تبديل وضعيت شوند.

شهردار زنجان با بيان اينكه در اين راستا بنده به اتفاق مديركل محترم امور شهري و شوراهاي استانداري زنجان در جلسه‌اي در تهران حاضر شديم، تصريح كرد: خوشبختانه تاپ چارتي كه توسط شوراي اسلامي شهر زنجان و معاونت عمراني استانداري مصوب شده مورد بحث و بررسي قرار گرفت و قرار است كه در فروردين‌ماه آزمون داخلي در اين خصوص برگزار شود و كساني كه سه سال سابقه كار و قرارداد مستقيم با شهرداري زنجان و داراي مدارك دانشگاهي و سن لازم را دارند نسبت به تبديل وضعيت آنها اقدام شود.

يگانه خاطر نشان كرد: كساني كه در سال 88 در شهرداري بودند و پست‌هاي اعلام شده در سال 88 مغفول واقع شده و اسامي آنها جزو كاركنان شهرداري با پست با نام تعريف نشده است براي آنها پست با نام تعريف كنيم تا بتوانيم نيروهاي شهرداري را ساماندهي بكنيم.

وي بيان كرد: اين بخشنامه دولت تدبير و اميد مي‌تواند شهرداري‌ها را به لحاظ نيروي انساني توانمند بكند.

شهردار زنجان با اشاره به پرداخت حق وحقوق كاركنان شهرداري زنجان گفت: با تلاش همكاران موفق شديم همه حق و حقوق همكاران را پرداخت كنيم.

يگانه با اشاره به لايحه بودجه اشاره كرد و گفت: لايحه بودجه شهرداري زنجان آخر دي‌ماه طبق مقررات و ضوابط قانون شهري تقديم شوراي اسلامي شهر زنجان شد كه با توجه به ايراداتي كه به اين لايحه گرفته شده بود با دو بار مكاتبه شهرداري زنجان اصلاحاتي را در اين لايحه انجام داده است.

وي با بيان اينكه انتظار اين بود كه امروز كه آخرين جلسه امسال است مورد تصويب قرار گيرد، عنوان كرد: عدم تصويب بودجه در آغاز پروژه‌هاي شهري در سال 96 ما را با بحران جدي مواجه خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه رد لايحه بودجه قانوني نبود، بودجه بايد اصلاح شود، در كل شهرداري‌ها و كشور چيزي به نام رد لايحه بودجه نداريم، افزود: برنامه‌هاي سال به صورت كارشناسي توسط همكاران كار كرده بود كه به دلايل نامعلومي عقب افتاده و درخواست دارم به فوريت به اين موضوع رسيدگي شود، لايحه بودجه سبزه ميدان بيش از 40 روز است كه در شورا معطل است و من به اين موضوع اعتراض دارم.

يگانه با بيان اينكه پروژه سبزه ميدان پروژه بزرگي است، تصريح كرد: درست است كه بايد كار كارشناسي صورت بگيرد، اما در همه مراحل كار به شورا منعكس شده است حتي اسناد مناقصه را به شوراي اسلامي شهر زنجان منعكس كرديم و انتظار داشتيم اين لايحه تصويب و سريع‌تر به شهرداري ابلاغ شود.

وي با اشاره به اينكه الان از لحاظ قانوني به مشكل برخواهيم خورد، بيان كرد: ضمانتنامه و سپرده‌اي كه از پيمانكار براي شركت در مناقصه گرفتيم داراي مهلت قانوني است و عملا به قرارداد به سال آينده موكول شد.

شهردار زنجان خاطر نشان كرد: حتي در بودجه 95 پيش بيني لازم براي پيش پرداخت به اين پروژه شده بود اما با عدم تصويب اين كار نيز انجام نشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار