خبرهای داغ:
یادداشت/سید حسن حسینی نوده

اردوهای راهیان نور پاسخ به شوق و اشتیاق نسل جدید است

سیدحسن حسینی نوده در یادداشتی اردوهای راهیان نور را در حقیقت پاسخی به شور و شوق و اشتیاق جوانان و نوجوانان علاقمند به فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.
کد خبر: ۸۸۴۰۰۳۰
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶


اردوهای راهیان نور پاسخ به شوق و اشتیاق نسل جدید است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در یاداشت سیدحسن حسینی نوده پیرامون اهمیت اردوهای راهیان نور چنین آمده است: بازدید از مناطق عملیاتی وقتلگاه شهدا میراثی است گرانبها وبرجای مانده از رشادت ها وجان فشانی های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس که می بایست این فرهنگ ایثاروشهادت را حفظ و خاطرات آن دوران را به نسل جوان منتقل نمود. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «راهیان نور حافظ افتخارات و نقطه های عطف سربلندی وعزت ملت است»، موضوع اعزام به مناطق عملیاتی درپایان سال ودرآستانه سال نو درسطح قشرهای مختلف جامعه ها باید دربین نسل جوان ما فرهنگ سازی شود زیرا حضور مردم و جوان ها درآن مناطق تاثیربسزایی درتحول درونی و انتقال ارزش ها و آرمانهای انقلاب اسلامی دارد.

خانواده ها با حضورخود میتوانند از یادمان های شهدا و مناطق کربلای ایران نهایت بهره را ببرند و درلحظه تحویل سال نو دراماکن متبرکه و زیارتی ازجمله مناطق عملیاتی جنوب، یادگاری ماندگار از حضور در جوار یادمان های شهدا به همراه فرزندان خود به یادگاه ببرند.

مهم ترین هدف اردوهای زیارتی _ معنوی راهیان نور حفظ ارزش های دوران دفاع مقدس و انتقال روحیه ایثار وشهادت وبهترین موضوع جهت زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا است و باید موضوع راهیان نور و سفر به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور دربین مردم فرهنگ سازی شده و نهادینه گردد.

دشمن قسم خوره ما از همین موضوع نگران است و در صدد است نسل جوان ما را ازاین ارزشها و آرمان ها دور نگه دارد و این مفاهیم ارزشی را درنظر مردم کمرنگ جلوه دهد.

تشویق وترغیب جوانان جهت سفر به مناطق عملیاتی کمترین کاری است که ما میتوانیم انجام دهیم تا جوانان ما نسبت به دوران دفاع مقدس آگاه و آشنا باشند. نسل های دوم و سومی که آن دوران را درک نکرده اند اما شوق واشتیاق عجیبی به آثاربرجای مانده از دوران دفاع مقدس دارند که این امر با بازدید ازمناطق عملیاتی و روایتگری رزمندگان دوران دفاع مقدس و کسانی که آن دوران را از نزدیک دیده اند، به خوبی میسور است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات ناحیه بسیج امام حسین(ع)


ارسال نظرات
آخرین اخبار