سرهنگ پاسدار علی فتح مولایی از کاشت 50هزار اصله نهال با استفاده از ظرفیت بسیجیان چهارمحال و بختیاری و زایران سرزمین نور در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۰۱۵۶
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری از جنوب؛ فرمانده تیپ 44 حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حاشیه فعالیت رزمندگان گردان مهندسی رزمی این یگان در خوزستان به خبرنگار ما گفت: ورود ریزگردها به استان های مرزی مانند خوزستان و ایلام و حتی عمق داخلی مرکز کشور به یکی از معظلات اصلی کشور تبدیل شد که در چندماهه اخیر به یک مشکل حاد بدل و در استان خوزستان منجر به قطعی برق، آب و سایر امکانات شهری گردید.

سرهنگ پاسدار علی فتح مولایی افزود: با بروز این مشکل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد عرصه شد و سپاه استان چهارمحال و بختیاری جزء اولین استانهایی بود که برای این امر اعلام آمادگی کردند و مقرر شد در منطقه حضور یافته و بخشهایی از استان خوزستان که بعنوان کانون گرد و غبار شناخته شده در بحث کاشت نهال و درخت اقدام کند.

وی، با بیان اینکه نهالکاری در 4هزار هکتار کانون شیوع ریزگردها در استان خوزستان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده است، ادامه داد: در همین راستا 250هکتار از منطقه غیزانیه در آزادراه خلیج فارس بین اهواز و بندر امام و ماهشهر، که یکی از مناطق فوق بحرانی مبارزه با ریزگردها شناخته شده،به سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری واگذار گردید.

این مقام مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام را متولی این امردانست و افزود: با توجه به مأموریت تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در منطقه جنوب غرب، سرپرستی این مهم را متقبل شدو با فراهم سازی مقدمات کار و انتقال چندین دستگاه بیل مکانیکی به منطقه و نقشه برداری مهندسین و کارشناسان، عملیات گودبرداری برای کاشت نهال آغاز شده است.

سرهنگ مولایی اظهار کرد: برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و حل مشکلات مردم منطقه و کشور، طی چند روز آینده از ظرفیت بسیجیان نواحی مقاومت و گردانهای امام حسین علیه السلام و بیت المقدس استان چهارمحال و بختیاری و زایران سرزمین نور برای تحقق کامل این مأموریت و کاشت 50هزار اصله نهال در منطقه استفاده خواهد شد.

وی، گفت: نهالهایی متناسب با آب و هوا و شرایط جغرافیایی محل برای کاشت در این منطقه انتخاب شده و تلاش می کنیم در کمتر از 10روز مأموریت با انجام دهیم.

فرمانده تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به نقش اشتغالزایی طرح نهالکاری خوزستان، افزود: تلاش می کنیم برای نگهداری و آبرسانی نهالهای کاشته شده در دو سه سال آینده از همکاری و ظرفیت مردم بومی منطقه استفاده شود.


ارسال نظرات