خبرهای داغ:
فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: عملیات والفجر 8 بازتاب جهانی داشت که در اوج تحریم ها صورت گرفت و ساختار دشمن را در هم شکست.
کد خبر: ۸۸۴۰۱۶۴
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
به گزارش ستاد خبری راهیان نور مستقر در خرمشهراحمد حیدری یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ظهر امروز در مراسمی که برای زائران راهیان نور شهرستان البرز برگزار شده بود اظهار داشت :عهد و پیمان فرزندان این سرزمین با حضرت زهرا س رمز پیروزی آنها در عملیات بزرگی همچون عملیات والفجر 8بود. 
وی ادامه داد:عملیات والفجر 8یک عملیات بزرگی بوده که بازتاب جهانی داشت و در شرایطی این عملیات انجام شد که اکثر کشورها با ایران وارد قرار داد نمی شدندوایران در تحریم بود. 
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس یاد آور شد :تحریم های اقتصادی که این روزها بحث آن داغ بوده مربوط به امروز نیست بلکه این تحریم ها از 38 سال پیش وجود داشته به طوری که اکثریت کشورها از دادن حتی سیم خارداربه ایران اجتناب می کردند. 
این پاسدار رزمنده اضافه کرد:عملیات والفجر هشت در شرایطی انجام شد که بیشتر فرماندهان با اجرای این عملیات مخالف بوده ،این عملیات یک عملیات پر هزینه،پیچیده و هنر نظامی خاصی را طلب می کرد. 
حیدری خاطر نشان کرد:در عملیات والفجر هشت ارتش ایران نقش به سزایی در پیروزی این عملیات بر عهده داشته به طوری که توپ خانه ارتش و نیروی هوایی با تلاش خوددشمن را از پای در آورده بودند. 
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد:در عملیات والفجر هشت 72فروند هواپیما در خاک ایران منحدم شد که این نشان از تلاش های دلیرانه پدافند هوایی می باشد. 
وی متذکر شد.:در عملیات والفجر هشت بیش از دو هزارغواص به دل رود خانه پرخروش اروند رود زده تا مبادا ذره ایاز خاک ایک سرزمین به دست اجنبی و دشمن نیفتد. 
حیدری با بیان خاطره ای از شب  عملیات والفجر هشت گفت:در شب عملیات والفجر هشت وقتی غواصان تا نیمه های رود خانه رفته بودند پرو ژکتورهایی از سمت عراق روشن شده که همگی تصور کردند عملیات لو رفته است. 
وی ادامه داد:چند لحظه ای بیشتر نگذشته بود که پروژکتورها خاموش و دشمن عکس العملی نشان نداد. 
وی در اداه این خاطرات عنوان کرد:فرمانده خط دشمن سردارسلیمی در خاطراتش می گوید در شب عملیات والفجر هشت مروژکتورها را جهت تعمیر روشن کرده و وقتی گزارش دادن که نقطه هایی سیاه بر روی آب مشاهده شده به خیال اینکه سگان آبی هستند که شبها به روی اب می آیند به این مسئله  بی تفاوت شدم چرا که طبق کارشناسان کشورهای خارجی خط مقدم عراق را پس از بررسی غیر قابل نفوذ می دانستند. 
1002/پ30/ب/21
ارسال نظرات
پر بیننده ها