خبرهای داغ:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در یادمان شهدای عملیات فتح المبین:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:در یادمان‌های شهدا نسبت به گذشته کارها و طراحی‌های خوبی ایجاد شده اما انتظاری که فرمانده معظم کل قوا دارند، ارتقا و اعتلاء این یادمان‌هاست که بایستی انجام شود.
کد خبر: ۸۸۴۰۱۷۲
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
 سردار سرلشکر محمد باقری عصر یکشنبه در حاشیه حضور در یادمان شهدای عملیات فتح المبین و در پایان سفر 2 روزه به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:همانند اقدامی که در یادمان فتح المبین انجام شده و سنگرهای خودی و دشمن بازسازی شده است در سایر جبهه‌های منطقه خوزستان و سایر مناطق نیز در حد ممکن چنین اقدامی صورت گیرد.
وی بیان داشت: با نصب تابلو، میله گذاری و نرده‌ می بایست محدوده تجاوز ارتش بعثی مشخص شود و به زائران نشان داده شود. این اقدام باعث می‌شود، عظمت دفاع مقدس و شکست دشمن برای مردم بیشتر تفهیم شود و زائران با روح و جانشان به این درک و فهم برسند که مشکلی در جهان در برابر این ملت وجود ندارد که قابل حل و فصل نباشد. 
سردار باقری با بیان اینکه مشکلی بزرگتر از حمله دشمن به کشورمان نداشته‌ایم، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حمله متجاوزگرانه رژیم بعث عراق با وسعت زیادی علیه ما انجام شد و رزمندگان با دست خالی دشمن را شکست دادند. 
وی در ادامه با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری در دیدار 16 اسفند تصریح کرد: به یاری خدا سال 96 سال تحول و ارتقای کیفی راهیان نور می باشد. 
سرلشکر باقری با بیان اینکه اگر ما از سیره شهدا و رزمندگان، فرهنگ کار و سخت کوشی را یاد بگیریم می‌توانیم وضعیت خود را بهتر کنیم گفت: فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند ما را از وضعیت نابسامان گذشته و از وضعیت نه‌چندان مناسب فعلی به وضعیت‌های عالی برساند و ما را به الگو و اسوه‌های جهان تبدیل کند.
وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس را بایستی در یادمان‌ها با عمل و نشان دادن الگوها به مردم تفهیم کنیم و خودمان نیز یاد بگیریم، گفت: فرهنگ دفاع مقدس مهمتر از آنچه که از حیث نظامی اتفاق افتاده است، باید در سفر راهیان نور به این سرزمین مقدس درونی و نهادینه شود. 
سرلشکر باقری تصریح کرد: راهیان نور برای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی نعمتی بزرگ است تا از سفره‌ای که رزمندگان باز کرده‌اند توشه‌ای برچینند و آینده این ملت را بهتر از آنچه که است، بسازند. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به بازدیدی که از یگان‌های مرزی داشت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در مرزهای کشور هیچ احساس خطری نداریم. مشکلات فی مابین ایران و عراق حل و فصل شده است. با وجود اینکه برخی از دشمنان ما پایگاه‌هایی در کشورهای منطقه دارند اما هیچ‌گونه نگرانی برای امنیت مرزها و سرزمین نداریم و به برکت دفاع مقدس و خون شهدا در بالاترین سطح قدرت بازدارندگی قرار داریم. 
وی گفت: نیروهای مسلح با آمادگی دفاعی و امنیتی کامل در مرزها حضور دارند و با هوشیاری به تامین امنیت مشغول هستند. 
سرلشکر باقری در خصوص مهمترین برنامه‌های نیروهای مسلح در سال آینده نیز تصریح کرد: مهمترین مسئولیت نیروهای مسلح برقراری امنیت و دفاع از کشور است که برنامه‌های لازم برای سال 96 طراحی شده و به تصویب فرمانده معظم کل قوا رسیده است. همه مقدمات این اقدامات فراهم شده است و به موقع اجرا خواهد شد. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رزمایش‌ها را در سال آینده به نوبت در ماه‌های گوناگون سال در زمین، هوا و دریا برگزار خواهیم کرد و همه آموزش‌ها و تمرین‌ها طبق روال عادی انجام خواهند شد. هوشیاری‌ اطلاعاتی و مراقبت از فریب کاری‌ها و اقدامات دشمن به موقع انجام می‌شود. 
وی در ادامه از وجود برنامه‌هایی برای افزایش توان نیروهای مسلح خبر داد و گفت: برنامه‌هایی در بخش‌های صنعت دفاعی، نیروی انسانی، زیرساخت‌های دفاعی در حال انجام است ، هماهنگی کامل بین نیروهای مسلح و دولت و ملت ایران وجود دارد و هیچ مشکلی از این جهت نداریم. 
سرلشکر باقری در پایان به نقش تاثیرگذار رسانه در سفر راهیان نور اشاره کرد و افزود: تاثیر رسانه امروزه نسبت به گذشته خیلی رشد پیدا کرده است اما انتظار می‌رود با توجه به اینکه در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس فیبر نوری وجود دارد، رسانه‌ها فعال‌تر و ارتباطات قوی‌تر باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها