در آستانه سال جدید؛

راهيان نور؛ سجده‌گاه عاشقان/اعزام 550 زائر ساوجی به مناطق عملیاتی جنوب

هستند عاشقانی که هرساله به جای رفتن به سفرهای تفریحی، سرزمین‌های نور را به عنوان مقصد سفر بر می‌گزینند، سفر به راهيان نور و ميثاق با خاکی که اکنون سجده‌گاه عاشقان است.
کد خبر: ۸۸۴۰۱۹۲
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سال‌هاست که مناطق عملیاتی جنوب در آستانه سال نو میزبان زائرانی می‌شود که برای اینکه دل را صیقل بخشند به جای سفرهای تفریحی مناطقی را که شاید از نظر جذبه بصری برای خیلی‌ها زیبایی نداشته باشد را برمی‌گزینند تا در خلوت خویشتن خویش را بیابند.

مناطقی که هر وجبش آغشته به خون هزاران جوانی است که بر آرزوهای مادی و دنیای خویش چشم پوشیدند تا به به بهشت برین که پروردگار عالم آن‌ها را بشارت داده بود دست یابند.

هر سو را که می‌نگری صحنه‌هایی از ایستادگی و مقاومت را می‌بینی؛ رزمندگانی که حسین‌وار جنگیدند و با حنجرهای سوخته و لبان خشکیده همچون مولایشان بر سر عهد و پیمانشان با خدا ایستادند.

خلق حماسه‌ای دیگر در تاریخ اسلام؛ پیروزی حق بر باطل در جنگ تحمیلی 8شت ساله علیه ایران رقم خورد. تاریخی که گویای قدرت ایمان و غلبه خون بر شمشیر است.

28 اسفندماه سال 95 بود که اولین کاروان راهیان نور خانوادگی در قالب 8 دستگاه اتوبوس از شهرستان ساوه عازم سرزمین‌ها نور شدند.

سرهنگ پاسدار مجید احمد جعفری با بیان اینکه دومین کاروان راهیان نور خانوادگی این شهرستان در چهارم فروردین‌ماه عازم مناطق عملیاتی جنوب می‌شود، گفت: در مجموع 550 ساوجی برای حضور در اردوی نوروزی راهیان نور و بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی جنوب کشور نام نویسی کردند.

وی آشنایی با رشادت و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی، بازخوانی وصیت نامه و خاطرات شهدا، چگونگی انجام عملیات های این دوران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از اهداف اصلی اعزام کاروان های راهیان نور دانست و گفت: کاروان های راهیان نور فرصت مغتنمی برای تعمیق باورهای انقلاب و ارزش های شهدا در بین نسل جوان جامعه است چراکه این امر به تقویت روحیه ایثار و استکبارستیزی کمک می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات