خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه حدود 74 کارگاه اقتصاد مقاومتی و 9 کارگاه صنایع تبدیلی امسال به همت بسیج سازندگی ایجاد شده است، گفت: در عرصه گیاهان دارویی، زنبور عسل و قارچ خوراکی بیشترین تسهیلات و کارگاه را داشته ایم.
کد خبر: ۸۸۴۰۱۹۵
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
سرهنگ حاتم زندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار داشت: بسیج سازندگی در سال 95 در راستای فرامین مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته درمجموع یک میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات واگذار کرده است.

وی با اشاره به معرفی 110 نفر به بانک عامل افزود: از این تعداد 94 نفر توانسته‌اند در راستای اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی تسهیلات را جذب کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر با اشاره به عرصه‌هایی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، گفت: پرورش آبزیان، زنبور عسل، قارچ خوراکی ،کشت هیدروپونیک، محصولات گلخانه ای، مرغ بومی، داربست کردن باغات و کود ورمی کمپوست و صنایع دستی بوده است.

وی ادامه داد: امسال ملایر به عنوان قطب شیره انگور معرفی شد و توانستیم در این راستا تسهیلاتی ارائه دهیم که تعداد اشتغال ایجاد شده بطور مستقیم حدود 270 نفر بوده که این امر تعدادی اشتغال غیر مستقیم نیز در پی داشته است.

زندی با بیان اینکه حدود 74 کارگاه اقتصاد مقاومتی و 9 کارگاه صنایع تبدیلی امسال به همت بسیج سازندگی ایجاد شده است، اظهار کرد: در عرصه گیاهان دارویی، زنبور عسل و قارچ خوراکی بیشترین تسهیلات و کارگاه را داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار جذب مربوط به روستاها بوده است، گفت: بیشتر در بحث کشاورزی و صنایع تبدیلی بوده و حدود 90 درصداز تسهیلات را بخش روستای جذب کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر تصریح کرد: بهترین طرحی که ما در حال پیگیری آن هستیم طرح کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی است که حدود 50 هکتار کشت گیاهان دارویی در شهرستان ملایر آغاز شده و در یکی دو سال آینده به ثمر خواهد رسید.

وی یادآور شد: مشکل اساسی در طرح ها دریافت مجوز از ادارات و سازمان ها است که روند طولانی دارد و ما از مسئولین شهرستانی درخواست تسریع در امور صدور مجوز را داریم.

زندی با اشاره به اینکه در سال 95، یک هزار نفر مشاوره اشتغال داشته ایم و بیش از 900 نفر آموزش دیده اند، بیان کرد: با توجه به رشد محصولات کشاورزی که در کشور شاهد هستیم جوانان جویای کار می‌توانند در راستای صنایع تبدیلی دست به کار شوند و بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری تنها راه علاج اقتصاد کشور حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات