حجت الاسلام پناهیان در مراسم سال تحویل در زیارتگاه شلمچه:
استاد حوزه و دانشگاه گفت:ما از خداوند می خواهیم که شادِمان کند و به همین دلیل است که در لحظه حلول سال جدید، دعای "یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ را می خوانیم.
کد خبر: ۸۸۴۰۲۱۱
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
 به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج از مناطق عملیاتی جنوب، حجت الاسلام پناهیان در مراسم سال تحویل  در زیارتگاه شلمچه، با بیان اینکه مومنان دائما در حال نشاط هستند، گفت: مردم در ایام نوروز انتخاب قشنگی می کنند و مناطق عملیاتی دفاع مقدس را برای ایام عید انتخاب می کنند و در زیارتگاه هایی همچون شلمچه، به یاد شهدا اشک می ریزند و وقتی که سیر گریه کردند، دچار نشاط می شوند و بعد از بازگشت به شهرشان، می گویند که شلمچه چقدر خوش است.این نشاط به دلیل اشکی است که برای شهدا ریخته شده و در زائران راهیان نور، نشاط ایجاد نموده است و اینجاست که می گویند علامت بسیار مهم مومن، نشاط است.
 
وی ادامه داد: اشک ریختن مومن برای خدایش، ناشی از افسردگی نیست بلکه این نوع اشک ریختن ها شبیه به گریه های کودکی است که وقتی به مادرش می رسد، گریه می کند و خودش را برای مادرش لوث می کند تا او را در آغوش بگیرد و در عین حال که در آغوش مادرش است و اشک می ریزد، آرامش و نشاط دارد و این نوع گریه ها با گریه های ناشی از ترس و وحشت فرق دارد، دقیقا می توان گفت که این نوع گریه با گریه کودکی که در بازار دست مادرش را رهاکرده و گم شده است، فرق دارد.
 
حجت الاسلام پناهیان خاطر نشان کرد: آنهایی که نشاط دارند، زودتر اشکشان سرازیر می شود ویقینا کسی که دغدغه دنیا دارد، نمی تواند برای آخرتش غصه بخورد.
 
وی ابراز داشت: هر فردی که خداوند را دوست داشته باشد، هر چه پیرتر می شود با نشاط تر می شود، دقیقا چیزی که ما آن را در رزمندگان دوران دفاع مقدس دیدیم.
 
حجت الاسلام پناهیان گفت: ما از خداوند می خواهیم که شادمان کند و به همین دلیل است که در لحظه حلول سال جدید، دعای "یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ "را می خوانیم.
ارسال نظرات