خبرهای داغ:
باجلان رزمنده دوران دفاع مقدس:
اروند رود به ظاهر رودی آرام بوده اما از درون پرخروش و وحشی بوده به طوری که به عنوان یکی از وحشی ترین رودهای دنیا شناخته شده است.
کد خبر: ۸۸۴۰۲۳۸
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
به گزارش خبرنگار بسیج مستقر در خرمشهر باجلان یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده که عشق وعلاقه وی به دوران جنگ باعث شده که با علاقه به عنوان راوی روز های دفاع مقدس به زائران راهیان نور خدمت کرده  واین کار را یکی از افتخارات خود می داند
وی در معرفی منطقه اروند رود گفت:عملیات والفجر هشت مربوط به منطقه فاو بوده که برای رسیدن به این منطقه باید از شهر خرمشهر عبوروبه سمت اروند رود رفت ،در 85 کیلومتری شهر خرمشهر به سمت اروند رود به منطقه ذالفقاریه می رسیم.

این جانباز قزوینی افزود: منطقه عمومی ذالفقاریه یکی از مناطق شرق آبادان بوده که در عملیات والفجرهشت به دست رزمندگان ایرانی افتاد.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد:در منطقه ذالفقاریه عملیات والفجر هشت پشتیبانی شده که از خاطرا ت تلخ این منطقه به اسارت در آمدن شهید تند گویان وزیر نفت دوران ریاست جمهوری شهید رجایی می باشد.
این جانباز هشت سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد :در راه خرمشهر برای رسیدن به اروند روداز مزار شهدای آبادان گذشته که شهید فروغی به عنوان شهید شاخص این شهر شناخته شده است.
باجلان تصریح کرد:منطقه عملیاتی کربلای چهار جزیره ام الرصا  در همین مسیر می باشد که محل شهادت 124 شهید در دوران دفاع مقدس می باشد.
این رزمنده هشت سال دفاع مقدس در معرفی اروند رود گفت:اروند رود از جزیره بو بارین تا دهانه خلیج فارس قریب به 50 کیلومتر بوده که این مسافت شط العرب را تشکیل می دهد
وی با توجه به خروشان بودن اروند رود ادامه می دهد:اروند رود به ظاهر رودی آرام بوده اما از درون پرخروش و وحشی بوده به طوری که  به عنوان یکی از وحشی ترین رودهای دنیا شناخته شده است.
وی با اشاره به شهدای غواص گفت:با توجه به اینکه عملیات های اروندرودشبانه انجام می شد بنا براین  رزمندگان بیشترین تمریناتشان را در شب انجام می دادند  تا امادگی های لازم در عملیات شبانه را داشته باشند.
4002/پ20/ب/26


ارسال نظرات
پر بیننده ها