خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در مدت چهار سال گذشته با اجرای طرح پزشک خانواده بین ۷۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه‌های پرداختی مردم برای دریافت خدمات درمانی در استان فارس کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۸۴۰۲۵۹
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
محمدهادی ایمانیه امروز در نشست خبری پرداخت نشدن مطالبات همکاران طرح پزشک خانواده آن طوری که  عنوان شده نیست، اظهار داشت: همکاران پزشک خانواده تاکنون به 80 تا 90 درصد خواسته‌ها و مطالباتشان رسیده‌اند و برای تحقق 10 تا 20 درصد مطالبات هم احتیاج به زمان داریم.

وی به نسخه 02 طرح پزشک خانواده نمره 18، به همکاران و دست‌اندرکاران این طرح نمره 20 و به همکاری‌های کشوری با این طرح، نمره 12 داد و گفت: به هیچ عنوان از همکاری‌های درون استانی استاندار، معاون استانداری، بیمه‌ها، نظام پزشکی و انجمن پزشکان عمومی فارس، گلایه‌ای نداریم و آنچه مطرح می‌شود مربوط به خارج از فارس است.

ایمانیه با بیان اینکه یکی از نکاتی که تا حدودی باعث نارضایتی مردم از طرح پزشک خانواده به‌شمار می‌رود، بحث لزوم ارجاع است، گفت: در تاریخ 13 بهمن ماه سال 93 وزیر محترم بهداشت طی نامه‌ای به وزیر رفاه، درخواست برداشته شدن اجبار از نظام ارجاع را مطرح کرده است.

وی با تصریح اینکه طرح اختیاری شدن ارجاع، مربوط به سال‌های قبل از مجلس دهم و طرح برخی انتقادات از سوی بعضی نمایندگان این مجلس بوده است، گفت: آن دوستی که ادعا می‌کند برای توقف پزشک خانواده فعالیت کرده هم باید بداند تاریخ نامه‌ها مربوط به سال‌های قبل از فعالیت مجلس دهم است.

ایمانیه با رد این موضوع که بر اثر فشارهای وارد شده، استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نامه‌هایی را در خصوص برداشته شدن اجبار طرح پزشک خانواده تهیه و ارسال کرده‌اند، گفت: اگر دوستان هنری دارند لطف کرده و موضوع را از طریق دولت پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که موضوع اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص شیوه‌های ارجاع و مسائل قانونی و الزامات آن برای مردم و پزشکان همکار طرح، باید به شکل گسترده‌تری انجام شود، گفت: آگاهی از طرح و ابعاد قانونی آن موجب ارتقاء سطح رضایت‌مندی مردم خواهد بود.

ایمانیه با اشاره به اینکه ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده طی روزهای اخیر جلسه‌ای با 4 مصوبه برگزار کرده است، گفت: 4 مطالبه ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده شامل اختیاری شدن ارجاع، ابلاغ سرانه پزشک خانواده برای سال 95، قبول همپوشانی خدمات پزشکان همکار طرح از سوی بیمه‌ها و بخشیده شدن فرانشیز مطالبات پزشکانی که مطالبات سال 94 را با تاخیر دریافت کرده‌اند، است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص اعلام برخی پزشکان همکار طرح برای خروج از این طرح از ابتدای اسفندماه، گفت: باید دید که چه تعداد از پزشکان همکار، امروز از این طرح خارج شده و بیماران را براساس معیارهای گذشته و بدون فرم ارجاع ویزیت می‌کنند، در نهایت عصر امروز جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی استانداری و مسئولان بیمه‌ها برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

ایمانیه به پزشکان توصیه کرد که با صبوری اجازه دهند مسائل با رایزنی‌هایی که انجام شده و می‌شود، دنبال شود و گفت: قطعا اگر پزشکی از طرح خارج شود، سرانه‌اش قطع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه بیمه‌های استان فارس همراهی خوبی را با طرح داشته‌اند، گفت: مشکلات ما با مسئولان بیمه‌ها در مرکز است؛ بیمه‌های فارس حاضر نیستند مردم متضرر شوند.

وی با تاکید براینکه تصمیم‌گیری در مورد وضعیت شهروندان در صورت خروج پزشکان از طرح پزشک خانواده چه می‌شود، گفت: اگر تعداد پزشکان خارج شده از طرح متناسب با ظرفیت خالی باشد، شهروندان تحت پوشش سایر همکاران این طرح قرار می‌گیرند و اگر تعداد بیشتر بود باید در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

ایمانیه با بیان اینکه طرح درخواست اختیاری شدن ارجاع در طرح پزشک خانواده، ارتباطی با حضور اعضای کمیسیون اصل نود مجلس در شیراز و فشارهای مورد ادعای برخی افراد ندارد،‌ گفت: برداشته شدن اجبار از سیستم ارجاع به این معنی است که شهروندان می‌توانند در راسا به پزشکان متخصص و فوق‌تخصص همکار با پزشک خانواده مراجعه کرده و با پرداخت سهم فرانشیز، خدمات مورد نظر را دریافت کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس با بیان اینکه قرار است سئوالات مورد نظر اعضای کمیسیون اصل 90 به شکل مکتوب به دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استانداری فارس ارسال شده و مکتوب هم پاسخ داده شود، گفت: تاکنون هیچ مکاتبه‌ای انجام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: برداشته شدن اجبار از سیستم ارجاع، به هیچ عنوان برای قشر آسیب‌پذیر زیانی به همراه ندارد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها