خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۴۰۳۱۸
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
سعیده ابراهیمی با اشاره به برگزاری این جشنواره اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی دومین سال پیاپی است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌زمان با سالروز میلاد امام‌رضا(ع) و دهه کرامت برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه در سه بخش، کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی ممکن است، بیان کرد: کتاب‌های«10 قصه از امام رضا (ع) برای بچه‌ها» نوشته مژگان شیخی از انتشارات قدیانی (ویژه بخش کودک) و «ماه غریب من» اثر مجید ملا‌محمدی از انتشارات به‌نشر (ویژه نوجوان) و دو کتاب «زندگی به سبک خورشید» اثر مهدی غلامعلی از انتشارات نشر جمال و «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته محمدرضا شرفی از انتشارات مؤسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی در مقطع سنی بزرگسال، کتاب‌های این جشنواره و مسابقه است.

وی افزود: در این دوره نیز همچون دوره گذشته امکان مشارکت خانوادگی در مسابقه کتابخوانی وجود دارد و علاقه‌مندان ضمن اینکه  به صورت انفرادی در مسابقه شرکت می‌کنند، این امکان را دارند که با ارسال پاسخ در قالب پاسخنامه‌های خانوادگی برگزیده جشنواره شوند.

ابراهیمی همچنین از حضور دو بخش ویژه احمدبن‌موسی(ع) و حضرت معصومه(س) در این جشنواره خبر داد و گفت: مهم‌ترین شاخصه جشنواره امسال حضور دو بخش ویژه احمدبن‌موسی(ع) و حضرت معصومه (س) در بخش بزرگسالان این جشنواره است که کتاب‌های «بانوی ملکوت» اثر آیت‌الله علی کرمی جهرمی از انتشارات بوستان کتاب درباره حضرت معصومه(س) و «چلچراغ» به قلم جلیل عرفان‌منش از دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی در موضوع حضرت احمد بن موسی(ع) نیز انتخاب شده است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین گفت: برای دریافت فایل الکترونیک کتاب‌های مسابقه لازم است به پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس مراجعه شود همچنین تهیه کتاب‌های مسابقه نیز از  تاریخ 19 فروردین‌ماه سال آینده در کتابخانه های سراسر کشور امکان پذیر است. 

ابراهیمی در پایان با تصریح اینکه آخرین مهلت شرکت در این مسابقه 1 تیرماه 1396 است، گفت: علاقه‌مندان  می‌توانند پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل دهند یا دبیرخانه جشنواره به نشانی farhangi@iranpl.ir   ارسال کنند. آیین اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان نیز همزمان با دهه کرامت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها