نماینده مجلس شورای اسلامی:

حمایت از تولید داخلی باید از دولت شروع شود/ با آمارهای کذایی مشکلات مردم حل نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین سلیمی عنوان کرد: مایت از تولید ملی باید از داخل دولت آغاز شود به این صورت که مادامی که کالای داخلی وجود دارد، دولت نیازهای خود را از این طریق تأمین کند.
کد خبر: ۸۸۴۰۳۳۸
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
به گزارش  خبرگزاری بسیج در کرمان  حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی ضمن عرض تبریک سال جدید در خصوص شعار تبیین شده توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: راه رسیدن به شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال”  این است که از کانال تولید ملی، ایجاد اشتغال شود و برای مقاوم ساختن کشور از درون باید این شعار را مد نظر داشته باشیم .
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایجاد تولید ملی و زمینه اشتغال با تلاش و کوشش محقق می شود؛ به منظور محقق شدن شعار سال باید جلوی واردات کالاهای لوکس و  غیر ضروری گرفته شود اما متأسفانه گزارش های خوبی در این زمینه دریافت نمی شود.
وی افزود: ما می توانیم نمونه کالاهایی که وارد می شود، به زیبایی و بهتر تولید کنیم؛ به عنوان مثال ایران در زمینه واردات لوازم آرایشی جزو کشورهای رتبه اول است در حالیکه هیچ ضرورتی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین سلیمی عنوان کرد: از دیگر مواردی که باید به منظور تحقق  شعار «اقتصاد مقاومتی،تولید اشتغال» مد نظر قرار داد این است که جلوی قاچاق کالا باید گرفته شود؛ همچنین حمایت از تولید ملی باید از داخل دولت آغاز شود به این صورت که مادامی که کالای داخلی وجود دارد، دولت نیازهای خود را از این طریق تأمین کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: انجام پروژه های کشوری باید توسط پیمانکار داخلی انجام شود اما متأسفانه در بسیاری پروژه ها از پیمانکاران خارجی استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه گزارش های  مناسبی در زمینه کشتی سازی و نفت  نداشته ایم، اظهار داشت: همه مسئولان باید به این نکات مهم توجه داشته باشند تا شعار تعیین شده توسط مقام معظم رهبری، محقق شود.
حجت الاسلام والمسلمین سلیمی گفت: هرساله ستادهایی برای تحقق شعار سال تشکیل می شود اما مشخص نیست چه کارهایی در این راستا انجام می گردد؛ با آمارهای کذایی مشکلات مردم حل نمی شود.
این نماینده مجلس با اشاره به کلام رهبری که فرمودند مطلع هستم مردم در زمینه اقتصادی در مشقت هستند و گرانی وبیکاری آنها را اذیت می کند، ابراز کرد: با چنین اوضاعی چگونه می توانیم خود را راضی نگه داریم؛  آنچه که اهمیت دارد این است که ما باید ارزانی را لمس کنیم اما زمانی که ارزانی لمس نمی شود و مردم بیکار هستند، نگران کننده است.
وی یادآور شد: برای ایجاد اشتغال کوتاه ترین راه این است که با تمام ظرفیت کار انجام دهیم؛ وقتی کالاها در انبارها دپو شده اند و بازارها مملو از اجناس خارجی هستند، نشان از آن دارد که کارخانجات ما با تمام ظرفیت فعالیت ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین سلیمی با اشاره به رکود وضعیت مسکن خاطرنشان کرد: مادامی که این بخش فعال نشود خیلی از افراد بالا دست و پایین دست کار خودرا از دست می دهند؛ امیدواریم همه مسئولین و مردم دست به دست یکدیگر دهند و شعار امسال را اجرایی و محقق کنند.
 

ناب نیوز

ارسال نظرات
آخرین اخبار