مدیر بسیج سازندگی شهرستان جیرفت خبر داد:

ارائه بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بسیجیان جیرفت

رئیس بسیج سازندگی شهرستان جیرفت گفت: ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب طرح های زودبازده به بسیجیان این شهرستان ارائه شده است.
کد خبر: ۸۸۴۰۴۳۰
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  سرهنگ دوم  پاسدار غلامعلی سالاری افزود: امسال ۱۲۴ بسیجی  شهرستان جیرفت برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند و در قالب طرح های زود بازده تسهیلات اقتصاد مقاومتی را دریافت کردند.
وی تصریح کرد: ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مجموع ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در جیرفت در زمینه راه اندازی گلخانه، پرورش دام سنگین، زنبورعسل، ماهی، تولید کودورمی کمپوست، کاشت زعفران و گیاهان دارویی تخصیص داده شد.
رئیس بسیج سازندگی جیرفت به ظرفیت های بخش کشاورزی این منطقه اشاره کرد و گفت: صنایع تبدیلی، حلقه مفقوده بخش کشاورزی جیرفت است لذا در این زمینه چهار میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده است.
وی افزود: بسیج سازندگی جیرفت با توجه به نیاز منطقه در سال جاری همایش علمی کردن کشاورزی را با حضور نخبگان کشاورزی در جیرفت برگزار کرد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید در جامعه نهادینه شود تا شاهد اثرات آن باشیم.
سرهنگ سالاری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی با روحیه جهادی است لذا باید از ظرفیت های منطقه در راستای پیشرفت کشور استفاده کرد.
وی به برگزاری اردوهای جهادی در جیرفت اشاره کرد و گفت: سه هزار و ۴۹۱ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در اردوهای بسیج سازندگی این شهرستان شرکت کردند.
وی با بیان اینکه اردوهای جهادی شامل اردوهای یک، سه و هفت روزه هستند افزود: این اردوها در حوزه های آموزشی، فرهنگی، بصیرتی، عمرانی، اقتصاد مقاومتی، پزشکی و دامپزشکی در جیرفت برگزار شد.
رئیس بسیج سازندگی جیرفت تصریح کرد: محرومیت زدایی، ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه، خودسازی فردی و خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان از جمله مهمترین اهداف برپایی اردوهای سازندگی است.
وی اظهار کرد: امسال ۲ مسجد، ۲ حسینیه و یک غسالخانه در مناطق محروم جیرفت توسط بسیج سازندگی احداث شد.
وی بیان کرد: ۱۷ تیم پزشکی در اردوهای سازندگی امسال به مناطق محروم جیرفت اعزام شدند که ۵۴۸ نفر را در این اردوها ویزیت کرده اند.
منبع:ایرنا

ارسال نظرات