خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۴۰۴۶۶
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳

حمید فدایی  با اشاره به اینکه برنامه‌های مرمتی و حفاظتی پایگاه پاسارگاد به دلیل نوروز کمتر شده است، اظهارداشت: محوطه پایگاه برای بازدید گردشگران آماده و ساماندهی شده  به ویژه در محوطه کاخ بار عام سنگ‌های مربوط به مسجد اتابکی که تا سال گذشته روی زمین قرار داشت، روی پایه‌های چوبی قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه برخی از این سنگ‌ها دارای کتبیه‌ هستند، گفت: سقف‌های سبکی برای حفاظت از این کتبیه‌ها روی سنگ‌های نصب می‌شود علاوه بر آن برای نخستین بار سالن معرفی سایت تجهیز شده است. 

فدایی با بیان اینکه در ورودی تمامی سایت‌های تاریخی سالنی برای معرفی بنا قرار دارد، افزود: سال گذشته این سالن با همکاری مسئولان استانی راه‌اندازی شد اما فاقد تجهیزات لازم بود که امسال تجهیز شد و اطلاعات تاریخی راجع به پاسارگاد از طریق فیلم و ماکت به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود. 

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد با بیان اینکه امسال از راهنمایان افتخاری برای راهنمایی گردشگران استفاده می‌شود، بیان کرد: در کنار نصب تابلوهای جدید و راهنمایان همیشگی از 20 راهنمای افتخاری در ایام نوروز استفاده می‌شود. 

وی با اشاره به ساماندهی وضعیت بهداشتی و رفاهی منطقه گفت: وسایل نقلیه برقی و تعدادی اتوبوس برای حمل‌ونقل گردشگران در ایام نوروز استفاده می‌شود. 

فدایی به اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز در این پایگاه تاریخی اشاره کرد و افزود: تئاتر خیابانی، نمایشگاه عکس و برنامه‌های شاد و متنوع از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در ایام تعطیلات در محوطه پاسارگاد اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها