خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۴۰۴۷۷
|
۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
 منصور رضایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال 150 هکتار از عرصه‌های طبیعی در سطح شهرستان لارستان از دست زمین‌خواران آزاد شده است، اظهار داشت: حفاظت و حراست از اراضی ملی و طبیعی از وظایف اداره منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه با انجام و اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان تا امروز بیش از 30 میلیون مترمکعب آب  ذخیره شده است، افزود: اگر این پروژه‌ها نبود به طور قطع در بارش‌های اخیر خسارت‌های فراوانی به بار می‌آمد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 70 سد و بند خاکی در شهرستان لارستان وجود دارد، تصریح کرد: پروژه نیمه تمام بند سیمانی روستای بیدشهر نیز  به زودی به پایان می‌رسد. 

رضایی عنوان کرد: در شهرستان لارستان 30 پروژه آبخیزداری مطالعه شده آماده وجود دارد که در صورت تامین اعتبار عملیات احداث آنها آغاز می‌شود. 

وی با جدی خواندن بحران آب در لارستان، گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان از مشارکت مردم استفاده کرد کمک در امر سدسازی است تا ذخیره آب در منطقه لارستان افزایش یابد.

 رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه پارک جنگلی شهر لار با 68 هکتار مساحت در یک قرارداد 10 ساله در اختیار شهرداری این شهر قرار گرفته است، افزود: شهرداری لار می‌تواند پیشنهادات خود را برای به درآمد رسیدن این پارک ارائه کند تا بتوان با انجام آن درآمدزایی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها