شهید بلباسی نمونه کامل یک خادم الشهدا بود که در صف شهادت قرار گرفت و باشد روزی که در کربلای سوریه خادم شهدای مدافع حرم باشیم .
کد خبر: ۸۸۴۰۵۶۲
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران ،خادم الشهدا اسمی است که نه تنها هرساله با راهیان نور در اذهان عمومی تداعی می شود بلکه همه آنهایی که دل در گرو شهدا دارند در هر سطح تحصیلاتی که باشند برای بدست آوردن این مدال خوشرنگ از هم سبقت میگیرند.

وقتی آن هنگام که می گویند ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده را باید در خادم الشهدا دید . خادم هایی که در آزمون بزرگ خدمت به زائران شهدا جز متوسل به شهدا شدن ، راه دیگری نمی شناسند . خادم الشهدا تنهاکاری ا ست که پارتی آن شهدا هستند و بس.

نسیبه مسلمی لیسانس کامپیوتر یکی از آن خادمین الشهدایی است که می خواست در کارنامه زندگی اش افتخار خادم الشهدا را هم داشته باشد و در این آزمون بزرگ فرهنگی خود را بیازماید. مسلمی صبر، مسئولیت پذیری و علاقه به شهدا را از دلایل خادم شدن می داند.

خستگی و ملالی را در چهره خادم الشهدا نمیبینی با اینکه بیشتر زمان هایشان را صرف خدمت به زائران می کنند. خادم الشهدا با زائرانی که در هر قشر و با هر سلیقه ای در ارتباطند که جز صبوری و اخلاق خوش حرف دیگری نمی زنند. آنها در کلاس درس خدمت به زائران شهدا سعی میکنند همیشه شاگرد اول باشند.

ربابه معافی که هم همسرش و پسرش بصورت خانوادگی خادم الشهدا شدند ، تنها حرفش این ست که خدا نعمت ولایت را از ما نگیرد . شهدا رفتند تا ولایت بماند .

این مادر می گوید: تا بحال فقط اسم شهدا را می دانستیم ولی از رسم شهدا چیزی نمی دانسیتم حالا با همسر و پسرم به این مناطق آمدیم تا راه و رسم شهدا در زندگی مان بهمراه داشته باشیم .

اشتیاق خادم الشهدا بودن را میتوان در چهره جوان ترها بیشتر دید که با چه ذوقی از اولین بار خادم شدنشان می گویند .آزاده رحمانی اهل بهشهر است و دوستانش که مصرند داستان خادم الشهدا بودنش را برایم تعریف کند؛ با خنده می گوید: نمیدانم چطوری بگویم اما من خادم شدنم را مدیون یک شهید هستم .

رحمانی با بیان اینکه خادم الشهدا شدن مراحلی دارد و طبق قرعه کشی انجام میشود ؛ می افزاید: در روز شهادت حضرت فاطمه(س) که همزمان با تشییع دو شهید گمنام در بهشهر بود من برای خادم الشهدا شدن ثبت نام کردم ،امید چندانی هم برای انتخاب شدن نداشتم در مراسم شهدا بسته های فرهنگی به مردم میدانند که در این بسته فرهنگی قسمتی از وصیت نامه شهید قرار داشت. یادم می آید مادرم هم گفته بود اگر قرار است خادم شهید باشی باید در اخلاق و رفتارت تغییراتی هم داشته باشی، با همه این ها در مراسم تشییع دوشهید گمنام در بهشهر ، قسمتی از وصیتنامه شهیدی به نام سید محمود خادم سید الشهدا از شوشتر نصیب من شد.

متن قسمتی از این وصیت نامه این بود« باور کنید که شهادت از عشق شیرین تر است اگر در بطن کلمه شهادت بروید متوجه خواهید شد چقدر کشته شدن در راه خدا شیرین است.» من به همین شهید متوسل شدم و فردای آن روز خبر خادم الشهدا را به من دادند. برای من جالب بود نام شهیدی که متوسل شدم "خادم السیدالشهدا" بود و قرعه خادم الشهیدی کربلای ایران که از نسل شهدای عاشورا هستند به نام من افتاد تا بار این امانت را در خدمت به زایران راهیان نور به دوش بکشم.

آزاده رحمانی لیسانس جغرافیای طبیعی بهترین مزیت راهیان نور را در ترویج سبک زندگی میداند و ادامه میدهد: راهیان نور مسئولیت پذیری و اخلاق اسلامی در رفتار با مردم را به ما یاد می دهد.

گاهی فکر نمیکنی اما می شود زهره آزاده اهل رامسر هم اولین بار است زائر راهیان می شود و هم اولین بار است که خادم الشهدا بودن را تجربه میکند. او دلیل خادم الشهدا بودن را به اتفاق همسرش با توسل و عنایت به شهید بواس و شهید محمد بلباسی دو شهید مدافع حرم میداند تا پایان راهیان نور در خدمت زائران راهیان نور هستند.
خانم آزاده راهیان نور را تمرینی برای ترک تعلقات و وابستگی های دنیایی می داند که این اردوی معنوی یکی از تاثیرگزارترین برنامه فرهنگی کشور است.
راهیان نور همیشه با پایان سال و خانه تکانی همراه است . اما در اردگاه شهید مهدی باکری مادرانی را می بینی که برای تکاندن گرد پای زائران شهدا خادم الشهدا شد.

فاطمه صیدی اهل نکا با آنکه خود هرساله مسئول کاروان راهیان نور بود اما امسال تصمیم می گیرد در لباس خادم الشهدا به زئران خدمت کند .

خانم صیدی میگوید: همیشه در بحث اعزام کاروان ها به کمیت کار فکر میکردم اما از وقتی خودم خادم الشهدا شدم به کار بزرگ و عظیمی که در حال انجام است ، پی بردم . خدمات دهی هزاران زائر کار هرکسی نیست و خادم الشهدا نشان دادند که این کار شدنی است .
خانم صیدی دیپلمه، خدمت به شهدا را یک امتحان الهی می داند و می افزاید: خدا کمک کند با خدمت به شهدا از این امتحان الهی بیرون بیاییم
خادم ها همیشه آماده باش هستند آمدن زائران در محل اسکان زمان و ساعت مشخصی ندارد گاهی میبینی در پاسی از شب زائ
ران از راه می رسند و خادم ها برای اسکان آنها در تلاش هستند.
کلثوم امیری اهل ساری یکی از دیگران خادم الشهدا ، راهیان نور را منور فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن می داند و اضافه میکند : مسئولان باید بدانند که زائران راهیان نور پیام آوران کربلای ایران هستند و باید با تمام امکانات در خدمت زائران باشند .

این خادم الشهدا با انتقاد از کسانی که در گوشه کنار به این برنامه عظیم فرهنگی متعرض میشوند با صراحت می گوید: کسانی که از راهیان نور انتقاد می کنند به آرمان و اهداف شهدا اعتقاد ندارد و یا برایشان کل ارض کربلا کل یوما عاشور معنی ندارد .

او راهیان نور را شاهراه شهید شناسی میداند و عنوان می کند : دفاع مقدس تداعی کننده حماسه عاشورای حسینی است و نباید گذاشت کهنه شود بلکه باید در هر عصرو زمانی مورد توجه قرار بگیرد.
خانم امیری یکی از راه های ترویج فرهنگ شهادت را راهیان نور دانسته و یادآوری می کند :
شهید بلباسی نمونه کامل یک خادم الشهدا بود که در صف شهادت قرار گرفت و باشد روزی که در کربلای سوریه خادم شهدای مدافع حرم باشیم .
ارسال نظرات
پر بیننده ها