جانشین سازمان اردویی بسیج در گفتگو با «بسیج»:

امکان اسکان بیش از صدهزار زائر راهیان نور در استان خوزستان فراهم شده است

سرهنگ پوری با بیان اینکه در سال 87 فقط ظرفیت اسکان برای 11هزار و 200نفر در استان خوزستان وجود داشت، گفت: در حال حاضر امکان اسکان بیش از صدهزار زائر راهیان نور در استان خوزستان فراهم شده است.
کد خبر: ۸۸۴۰۵۷۰
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
سرهنگ علی پوری جانشین سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج به مناطق عملیاتی جنوب با اشاره به تقویت زیرساخت ها برای اسکان زائران راهیان نور در استان خوزستان گفت: بحمدالله از سال 87 تا به امروز، عملا توسعه زیرساخت ها در استان خوزستان و استان های میزبان راهیان نور کلید خورده است و ما در ابتدای شروع کارمان در قرارگاه مرکزی راهیان نور برای 11هزار و 200 نفر در استان خوزستان ظرفیت شب مانی داشتیم و طی رصدی که انجام دادیم، متوجه شدیم که هزینه زیادی صرف اجاره مدارس وحسینیه ها برای اسکان زائران راهیان نور می شود و نیاز بود که در این زمینه اقدام جدی انجام می دادیم.
 
وی ادامه داد: طی جلسات متعدد در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، تصمیم گرفتیم که تقویت زیرساخت ها در خوزستان را در الویت قرار دهیم و تا به امروز این روند را ادامه دادیم و اکنون می توانیم مدعی شویم که زیرساخت های متعددی در استان خوزستان برای اسکان بیش از یکصدهزار نفر ایجاد شده و وضعیت اسکان زائران راهیان نور در جنوب خوزستان در شرایط خوبی قرار دارد.
 
سرهنگ پوری افزود: اردوگاه شهید باکری خرمشهر با ظرفیت 28هزار نفره در اختیار زائران راهیان نور سراسر کشور قرار گرفته است و در این اردوگاه به 14 استان، زمین واگذار شده و از این میان، 11 زائر سرا توسط 11 استان به بهره برداری رسیده و بقیه زائرسراها در حال ساخت است.
 
جانشین سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج خاطر نشان کرد: محل نمایش فرهنگی بصیرتی ستاردگان زمینی و همچنین سالن جشنواره ملی سرزمین نور و... در اردوگاه شهید باکری خرمشهر ساخته شده است.
 
وی افزود: در اردوگاه شهید مسعودیان اهواز، 14 سپاه استانی مستقر هستند و ظرفیت این اردوگاه را می توان حدود 10 هزار نفر برشمرد و در طول سال های اخیر تلاش شده است که امکانات زیرساختی این اردوگاه را توسعه دهیم.
 
 سرهنگ پوری گفت: اردوگاه هایی همچون اردوگاه ثامن الائمه (ع)، شهید عاصی زاده،دوکوهه،کلهر،شهید درویشی  پیامبراعظم (ص)، فاطمه (س) در جاده آبادان و همین طور اردوگاه تخصصی شهیده فرهانیان برای قشر متخصص خواهر با ظرفیت هزار نفر، میثاق با شهدای آبادان، شهید تندگویان،بیمارستان امام علی(ع)،شهید باکری خرمشهر،حبیب الهی اهواز،شهید مسعودیان و....جزو اردوگاه هایی هستند که برای اسکان زائران راهیان نور در استان خوزستان در نظر گرفته شده است و می توان گفت که نیازی به توسعه بیشتر اسکان برای زائران نداریم، چرا که این حجم جوابگوی زائران راهیان نور است.
ارسال نظرات