رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به جزییات امدادرسانی نوروزی پرداخت.
کد خبر: ۸۸۴۰۵۷۵
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی سلیمی با تشریح خدمات امدادگران در 6 روز ابتدایی اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز 96 هلال‌احمر، اظهار داشت: امدادگران هلال‌احمر در مجموع در یک هزار و 129 ماموریت امدادی، خدمات لازم را ارئه کرده‌اند که در این میان 576 ماموریت شامل 51 درصد از ماموریت‌های امداد و نجات؛ ترافیکی بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با ارائه گزارش طرح ملی امداد و نجات نوروز 96، از بیست و پنج اسفندماه سال گذشته تا ساعت 6صبح امروز(یکم فروردین ماه)، اعلام کرد: امدادگران هلال‌احمر در یک هزار و 129ماموریت امدادی خدمات لازم را به بیش از هشت هزار و 300 تن از هموطنان ارائه داده و 2 هزار و 100 تن از مسافران نوروزی نیز به صورت موقت اسکان داده شده‌اند.

سلیمی با اشاره به امدادرسانی به هشت هزار و 300 تن از هموطنان در چند روز ابتدایی اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی، تاکید کرد: بر این اساس 816 تن از حوادث نجات داده شده و 549نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به رهاسازی 243 مصدوم در 132 مورد عملیات رهاسازی، بیان کرد: به علاوه 2 هزار و 821تن از خدمات درمان سرپایی استفاده کردند و در این زمینه 448 تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری دریافت کردند و 2 هزار و 100 مسافر نوروزی نیز به صورت موقت اسکان داده شده اند.

تشریح خدمات امدادی در سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک

همچنین شاهین فتحی - معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در 9 استان متاثر گفت: طی 2 روز گذشته 928 تن از هموطنان در استان های ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان از خدمات امدادی بهره مند شده اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح گزارش عملیات امدادی سیل و آبگرفتگی در سطح کشور در روزهای 29  و 30 اسفند گفت: 9 استان ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: بر این اساس 928 تن از هموطنان در استان از خدمات امدادی بهره مند شده و 19 تن نیز نجات یافته اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مفقود شدن 4 نفر در سیل استان بوشهر در شهرستان دیر اشاره و تأکید کرد: 63 تیم عملیاتی متشکل از 251 امدادگر و نجاتگر نسبت به ارائه خدمات امدادی به هموطنان در این استان‌ها اقدام کردند.

به گفته وی، امدادگران علاوه بر تخلیه آب از 150 واحد مسکونی با به کارگیری 28 دستگاه پمپ و لجن کش، به 17 تن خدمات سرپایی ارائه داده و 140 نفر را نیز اسکان اضطراری دادند. همچنین 51 خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده و 25 دستگاه چادر، 365 تخته پتو و 120 تخته موکت نیز میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است و امدادرسانی در فارس و کرمان ادامه دارد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین به عملیات برف و کولاک طی 2 روز گذشته نیز اشاره کرد و افزود: 7 استان آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمان، قزوین و کردستان روز گذشته متاثر از برف و کولاک بودند که در 15 محور امدادرسانی صورت گرفته و یک هزار و 382 تن نیز خدمات امدادی دریافت کردند.

فتحی با اشاره به اسکان اضطراری 137 نفر و رهاسازی 289 خودرو از برف، گفت: این عملیات با مشارکت 23 تیم امدادگر شامل 78 امدادگر و نجاتگر انجام شده و 420 بسته غذایی نیز میان مسافران در راه مانده توزیع شد.

ارسال نظرات