زائر راهیان نور گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس متعلق به قشر و زمان خاصی نیست و این دوران حماسه آفرین، نمایی واقعی از رشادت و از خودگذشتگی مردان و زنانی است که با حضور خود زمینه پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کردند.
کد خبر: ۸۸۴۰۵۷۷
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

متین کمالو دانش‌آموز 17 ساله و زائر سرزمین‌های نور در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره هدفش از آمدن به این اردوی معنوی گفت: ما دانش‌آموزان در این اردو شرکت می‌کنیم تا از نزدیک مناطق عملیاتی را بازدید کنیم و بینیم که شهدا در چه مناطقی و در چه شرایط سختی با دشمنان می‌جنگیدند، اینکه بتوانیم دراین اردو تجدید میثاقی با آن مردان بی ادعا داشته باشیم.

وی مهم‌ترین وظیفه امروز را در قبال شهدا حفظ استقلال و آزادی و عزت انقلاب اسلامی دانست و افزود: در این راستا وظیفه ما دانش‌آموزان این است که با درس خواندن و الگو قرار دادن شهدا در زندگی ادامه دهندگان راه آنها باشیم و برای رشد و پویایی کشور و نظام تلاش کنیم و اجازه ندهیم که آنچه را آنان برایش خون دادند از بین برود.

کمالو با بیان اینکه یک جوان ایرانی باید شهید پرور باشد گفت: باید اخلاقیات و روحیات شهیدان را به عنوان یک جوان ایرانی بشناسد و به دیگران هم این سیره را بشناساند چراکه عده‌ای به دنبال کمرنگ ساختن روحیه و تفکر بسیجی و به فراموشی سپرده شدن ایثار و مقاومت هستند. ما بایستی در برابر آنها ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم بهترین و بالاترین ارزش اسلامی به فراموشی سپرده شود.

این زائر 17 ساله کربلای ایران تصریح کرد: من اولین بار است که به این اردوها می‌آیم، دیدن مناطق عملیاتی تاثیر بسیار بالایی بر روحیه من داشته است و هر لحظه افسوس می‌خورم که ای کاش ما هم بتوانیم ادامه دهندگان خوبی برای راه آنان باشیم.

وی افزود: یکی از مناطقی که بیشترین تاثیر را بر من داشت منطقه جنگی شلمچه بود که قدم قدم آن بوی شهید و شهادت می دهد، نمی‌دانم حس قربت به خدا را در این منطقه بیشتر از هر یادمان دیگری داشتم شاید به واسطه شهدایی باشد که در این منطقه جان خویش را نثار کردند تا اسلام بماند.

کمالو با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال تضعیف فرهنگ اسلامی در جامعه هستند، گفت: جنگ آمریکا و اسرائیل با ما بر سر تولید هسته ای و پیشرفت های نانو نیست تنها مشکل آنها اعتقادات مسلمانان است، استکبار جهانی با تحریم به دنبال دامن زدن به مشکلات اقتصادی کشور بوده تا گام مهمی را برای تضعیف اعتقادات ملت ایران بردارد. ولی کور خوانده‌اند ملت ایران در مشکلات ایستادگی می‌کند و تن به ذلت نمی‌دهد.

این زائر بار اولی راهیان نور تصریح کرد: ما با آمدن به اردوهای راهیان نور یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می داریم و به دشمنان نشان می دهیم که جوانان ایرانی شهید همت، باکری، زین الدین الگوی خود قرار داده‌اند و برای دفاع از میهن اسلامی تمام قدرت خود را به نمایش خواهند گذاشت.

کمالو بیان کرد: از همه مسئولان می‌خواهم قبل از اینکه دانش‌آموزان به این مناطق عملیاتی بیایند برایشان از این مناطق سخن بگویند تا آنان با حضور در این یادمان‌های مقدس بدانند چه می‌خواهند متاسفانه زمان کوتاه است و حضور در هر یادمانی در اندک زمان آن فضای معنوی را ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: به نظر من حضور در مناطق عملیاتی راهیان نور برای همه واجب است مثلا بیشتر مسافر راهیان جوانان بسیجی هستند پس ما باید از این نیرو استفاده و در راستای راهیان نور تبلیغ کنیم تا قشرهای مختلف از این مکان بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس متعلق به به همه است ادامه داد: دوران هشت سال دفاع مقدس متعلق به قشر و زمان خاصی نیست و این دوران حماسه آفرین نمایی واقعی از رشادت و از خودگذشتگی مردان و زنانی است که با حضور خود زمینه پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کردند.

این زائر 17 ساله کربلای ایران با بیان اینکه ترویج فرهنگ دفاع مقدس موفق‌ترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی است، گفت: عزیمت کاروان‌های راهیان نور به مناطق دفاع مقدس سبب آشنایی بیشتر جوانان به حماسه‌های بی‌بدیل رزمندگان و شهدای والامقام در دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام می‌شود.

وی سفر به مناطق عملیاتی را در چارچوب راهیان نور حرکتی ارزشمند دانست و گفت: باید از این حرکت استفاده و حمایت شود چراکه راهیان نور می‌توانند با پیوند دادن زندگی نسل جوان به زندگی شهدا نقش مهمی را در رابطه با فرهنگ سازی اسلامی و مقابله با فرهنگ غلط غربی ایفا کنند.

کمالو در پایان خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور از مهم ترین راه های مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام است و کاروان های راهیان نور یادآور ایمان الهی رزمندگان بوده که سرمایه گذاری در این امر پیروزی در جبهه های جنگ نرم را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات