سرپرست فرمانداری شهرستان زرندیه در گفتگو با بسیج:

اردوهای راهیان نور، فرصت مغتنمی برای خودسازی/ راهیان نور یعنی انقلابی بودن و انقلابی ماندن

سرپرست فرمانداری شهرستان زرندیه گفت: راهیان نور یعنی ورود به سرزمینی که عطر بهشت دارد و قداستش به سرزمین کربلای حسین است؛ در یک کلام راهیان نور یعنی انقلابی بودن و انقلابی ماندن.
کد خبر: ۸۸۴۰۵۷۸
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

مهندس جعفر نخستین سرپرست فرمانداری شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اردوهای راهیان نور و تاثیر آن بر زائران این سرزمین‌های پاک که به خون شهدا آغشته شده است، گفت: دنیای امروز دنیای جنگ و نبرد است. هر گوشه دنیا شاهد ناامنی و درگیری هستیم در حالیکه جمهوری اسلامی ایران توانسته اقتدار و صلابت خود را حفظ کند.

وی افزود: رسیدن به این مرز از امنیت را مرهون و مدیون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم و باید با پاسداری و قدردانی از این موهبت‌ها یاد و نام شهدا را حفظ کنیم و این مهم در بستر راهیان نور دست یافتنی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان زرندیه تصریح کرد: اردوهای راهیان نور نقش مهمی در انتقال فرهنگ شهادت و رشادت دارد از این‌رو نیاز است تا با عزمی محکم و راسخ برای پشتیبانی از ستاد راهیان نور در راستای تبیین آرمان‌های والای امام راحل و انقلاب به نسلی است که نه رنگ جنگ را دیده‌اند و نه طعم دفاع از کشور را چشیده اند، تلاش کنیم.

نخستین رعایت قداست یادمان‌های شهدا، سعی در بالا بردن معنویات و تغییر و تحول درونی، ثبت خاطرات مناطق عملیاتی و بهره‌برداری از آن در طول زندگی به منظور حفظ معنویات از جمله توصیه به زائرین دانست و گفت: اردوهای راهیان نور؛ گامی موثر برای حفظ برکات و ارزش های گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس و فرصت مغتنمی برای خودسازی و درک رشادت‌ها و فداکاری‌های شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی است و امتیازی که شهداء به نسل های جوان دادند تا هجمه های نرم دشمنان علیه نسل جوان انقلاب خنثی شود.

وی افزود: انتقال و گسترش فرهنگ شجاعت، فداکاری، از خودگذشتگی و رشادت به نسل‌های جوان از مهمترین اهداف برپایی این اردوها است و این اردوهای معنوی از مهمترین مولفه‌های ترویج فرهنگ شهادت در جامعه است.

سرپرست فرمانداری شهرستان زرندیه تصریح کرد: راهیان نور درحقیقت یعنی ورود به سرزمینی که عطر بهشت دارد و قداستش به سرزمین کربلای حسین است و در یک کلام راهیان نور یعنی انقلابی بودن و انقلابی ماندن؛ از سوی دیگر حضور در مناطق عملیاتی باعث می‌شود تا نسل جوان نسبت به ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان پی ببرند.

نخستین در ادامه ضمن بیان توصیه‌هایی برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ راهیان نور گفت: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش آن‌ها برای تضعیف باورهای اعتقادی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان امروزه هم با شدت بیشتری وجود دارد چراکه ضربه به نظام و اسلام هدف اصلی آن‌ان است. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان یکی از مهم‌ترین ابزار برای مقابله با دشمن است.

وی افزود: هزینه کردن و برنامه ریزی مناسب در چنین برنامه‌ها، سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر کشور و مقابله با دشمن است. لذا توصیه اینجانب به مسئولین این است که کارکنان تحت پوشش را از راه‌های تشویقی از جمله دادن ماموریت، مرخصی تشویقی و گروه های تشویقی برای حضور آن ها در مناطق عملیاتی که باعث بالا رفتن وجدان کاری آنان نیز می‌شود، همت گمارند.

سرپرست فرمانداری شهرستان زرندیه تصریح کرد: امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید انقلاب است، و البته در این زمینه تلاش های بسیاری انجام گرفته و در حال انجام است، در همین رابطه بیش از یک دهه است که در اجرای فرمان مقام معظم رهبری طرح "اردوهای فرهنگی راهیان نور" با هدف تبیین تفکر بسیجی، آشنایی با دفاع مقدس، ایجاد دغدغه نسبت به آرمان‌های امام و انقلاب، آشنائی با مفاهیمی همچون زیارت، دفاع مقدس، شهید، شهادت، جهاد، ولایت، اطاعت پذیری، ایجاد حس وظیفه‌شناسی در افراد، مسؤولیت‌پذیری، خودباوری، تعمیق هویت دینی و ملی و ایجاد نگرش مثبت به ارزشهای اسلام و انقلاب در دستور کار متولیان قرار گرفته و در مقاطع مختلف به ویژه روزهای آغازین هر سال، گروه‌های سازمان یافته از اقشار مختلف از جمله جوانان مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را مورد بازدید قرار می‌دهند.

وی افزود: حضور و شرکت اقشار مختلف مردم در ایام عید، برای این است که سال نو را با معنویت شروع کنند و دیگر اینکه یادآور حضور رزمندگان در جبهه‌های نبرد در این ایام خاص از سال برای مقابله با دشمن بعثی برای دفاع از اسلام است.

نخستین در پاسخ به اینکه رضایت مقام معظم رهبری از اردوی راهیان نور نشان دهنده چیست؟ گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «زیارت مراکز مهم دوران دفاع مقدس در قالب کاروانهای راهیان نور ابتکار انقلابی، الهی و شایسته ای بود و اعتقاد بنده این است که تا مدت‌های مدید این حرکت بایستی تداوم پیدا کند و آثار و برکات آن را مردم ما، کشور ما و نسل جوان ما احساس کند». از همین جمله مقام معظم رهبری می توانیم به اهداف این همایش پی ببریم.

سرپرست فرمانداری شهرستان زرندیه تصریح کرد: اردوهای راهیان نور بستری است گسترده و الهی برای زنده نگه داشتن راه شهیدان که همان راه امام خمینی(ره) است و خدمت در این راه ارج و پاداش بزرگی دارد.

وی افزود: اعزام کاروان راهیان نور یک راهبرد فرهنگی مهم در نظام جمهوری اسلامی و نشأت‌ گرفته از تفکرات هوشمندانه و آینده ‌نگرانه مقام معظم رهبری است که نقش بسزایی در آشنایی نسل جوان و آینده‌سازان مملکت با آرمان‌های والای اسلامی انقلاب، دفاع مقدس و شهدا دارد.

نخستین ادامه داد: حضور نسل جوان به همراه رزمندگان و روحانیون یادآور حماسه‌های آنها در دوران دفاع مقدس و استفاده از بُعد روحانی و معنوی و توصیه‌های دینی بخصوص در مناطق عملیاتی که سرشار از معنویات است، تاثیر بسزایی بر آنها خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار