مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت‌های داخلی استان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوزروزی مهیاست این استان را یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۸۸۴۰۵۹۶
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان محسن ضیائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، با اشاره به آب و هوای مناسب استان هرمزگان در فصل بهار اظهار داشت: هرمزگان نه تنها در فصل بهار بلکه در اکثر اوقات سال شاهد پذیرش مسافران از سراسر کشور است، به طوری که امروزه این استان به یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران تبدیل شده است.

وی در ادامه با بیان این که تلاش ما بر این است که گردشگران نوروزی از ظرفیت‌های داخل استانی بیشتر بهره ببرند، بیان داشت: نیروهای مختلف استانی و شهری برای پذیرش گردشگران نوروزی آمادگی کامل را داشته و با تشکیل کمیته ها و گروه های مختلف سعی در ساماندهی و فراهم سازی بسترآسایش مسافران نوروزی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هرمزگان  از آماده سازی شیوه‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی و راهنمای اماکن گردشگری و نصب آن در مبادی ورودی استان خبر داد و تصریح کرد: کمیته اسکان و رفاه شهرداری نیز با آماده سازی فضاهای ایمن و مناسب برای اسکان مهمانان نوروزی در بوستان ها و پارک های هرمزگان اقدامات شایسته ای را در دست اقدام دارد.

ضیائی در ادامه به فعالیت کمیته اسکان فرهنگیان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبرداد و افزود: در نوروز 96 برنامه‌ریزی‌های لازم برای اسکان فرهنگیان در مدارس و اماکن مورد نظر انجام شده است.

وی با تاکید بر همراهی کمیته اسکان آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت:   این کمیته برای راحتی و رفاه هرچه بیشتر میهمانان فرهنگی اقدامات خاصی در این ستاد صورت داده که میتوان  به تجهیز سالن پذیرش به سامانه الکترونیکی نوبت دهی ، تجهیز نمازخانه ، قرار دادن دستگاه خود پرداز در حیاط ستاد اسکان ، برپایی بوفه و بازدید های شبانه روزی تیم های بازرسی از مدارس و غیره اشاره داشت .

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از اجرای مراسم نوروزگاه در معبد هندوهای بندرعباس خبر داد و گفت: اجرای  مراسم گلک کاری به عنوان یکی از مهمترین نماد از سری مراسمات و آئین‌های مخصوص سال نو در هرمزگان برای بازدید مهمانان و گردشگران نوروزی تا پایان تعطیلات  برگزار می‌شود.

ضیائی در پایان از جنگل‌های مانگرو در سواحل بندر خمیر، بندر تیاب میناب و خور آذینی سیریک و سواحل زیبای جزیره هرمز  و جزیره قشم به عنوان جذابیت‌های طبیعی گردشگری در استان نام برد و توصیه کرد بازدید از این اماکن خاطره ماندگاری را برای گردشگران نوروزی به دنبال دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در هرمزگان 36 واحد اقامتی با ظرفیت 4600 تخت آماده اسکان و پذیرایی از مسافران و گردشگران پایان سال است.
 

ارسال نظرات