همپای بهار و نوروز، سفره‌های هفت‌سین مردمان دیار آب و باران در شلمچه و هفت‌تپه برپا شد تا سال نو با شمیم کربلا، عطرآگین شود.
کد خبر: ۸۸۴۰۶۱۷
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از مهر ، عقربه‌های ساعت به ایستگاه نوروز و بهار رسید و زائران راهیان نور مازندران در دو یادمان  شلمچه و هفت‌تپه سفره هفت‌سین برپا کردند.

 سفره‌ای خاکی معطر به عطر و بوی شهدا همپای بهار و نوروز، در اولین ساعات بهار، هزاران زائران مازندرانی را از هزاران کیلومتر به‌سوی خود کشانده است و در جشن عقد سه زوج جوان در یادمان هفت تپه شرکت کردند.

زائران مازندرانی با توسل به شهدا و امام شهدا در خاک سرخ شلمچه بانوای "یا مقلب‌القلوب و الابصار" خانه دلشان را در شلمچه تکاندند، با " یا محول الحول و الحوال"، احوالشان را باحال شهدا تازه کردند، با " یا مدبر الیل و النهار" وقت روز و شبشان را با صاحب زمان تنظیم خواهند کرد، "حول حالنا الی احسن الحال" را با باران اشک خاک تشنه شلمچه سیراب می‌کنند تا احسن الحال زائران در سال جدید ظهور فرزند زهرای مرضیه باشد.

سیده شمسیه جلالی خواهر شهید یکی از زائران مازندرانی است که برای تحویل سال به شلمچه آمد، وی که سفره هفت‌سینش را در هفت‌تپه میعادگاه شهدا پهن کرده، می‌گوید: همان‌طور که ما نسبت به شهدا مسئول هستیم مسئولان هم باید بیشتر از مردم نسبت به خون شهدا احساس مسئولیت کنند.

این خواهر شهید در ادامه می‌گوید: برای مشکل بیکاری و ازدواج جوانان در هنگام سال‌تحویل دعا کردم.

سمانه منصوری که اولین بار است سال جدید را در شلمچه تحویل می‌کند به بیان احساسش می‌پردازد و بیان می‌کند: حضور شهدا را در اینجا می‌توان حس کرد. وی دعا برای سلامتی پدر و مادر و پیشرفت علمی در مدارج عالیه را از دعاهای هنگام تحویل سال خود عنوان می‌کند.

زهره آزادی هم کنار سفره هفت‌سینی که با دوستان خود در شلمچه پهن کرده است، بابیان اینکه متفاوت‌ترین تحویل سال در شلمچه برگزار می‌شود، می‌گوید: شهدا برای یک وجب از خاک این کشور جانشان را دادند، ما هم باید به شهدا اقتدا کنیم، نباید به غربی‌ها وابسته باشیم و برای حل مشکلات کشور به خودمان تکیه کنیم.

مریم قنبری یکی دیگر از زائران راهیان نور مازندرانی است که برای تحویل سال به شلمچه آمد و به گفته خودش از شهدا خواسته که سال‌تحویل را در شلمچه باشد. وی دعا برای سلامتی رهبری و ظهور امام زمان (عج) را مهم‌ترین دعاهای خود می‌داند.

پیشانی‌بندها را با وسواس زیرورو می‌کرد، دوستانش می‌پرسیدند دنبال چه چیزی می‌گردی؟ می‌گوید: دنبال سربند یا زهرا (س) و با همان سربند یا زهرا (س) به دیدار مادر سادات شتافتسیده زهرا میر صابری که ۲۱ بهار را پشت سر گذاشته اولین بار است به جمع خادمین شهدا پیوست، در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به همراه همسرش به راهیان نور آمد تا در آستانه سال نو به شهدا که فرزندان حضرت فاطمه سلام‌الله هستند و نیز مهمانان شهدا خدمت کند.




ارسال نظرات
پر بیننده ها