اهل بیت در تمام دنیا نقطه مشترک اتحاد مسلمانان اند

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان اینکه اهل بیت در تمام دنیا نقطه مشترک اتحاد مسلمانان اند، گفت: کمالات حضرت زهرا رضی الله عنها ایشان را به الگوی مشترک زنان و مردان شیعه و سنی تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۸۴۰۶۵۹
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر درگفتگو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه اهل بیت در تمام دنیا نقطه مشترک اتحاد مسلمانان اند، گفت: کمالات حضرت زهرا رضی الله عنها ایشان را به الگوی مشترک زنان و مردان شیعه و سنی تبدیل کرده است.
مولوی عبدالصمد کریم زایی با اشاره به این نکته که  فضیلت و شخصیت حضرت زهرا رضی الله عنها در بین تمام مسلمانان جهان مورد قبول است، اظهار داشت: به دلیل اینکه امام بخاری روایت می کند که پیامبر اکرم فرمودند: فاطمه پاره تن من است هر کسی ایشان را خشنود کند مرا خشنود کرده و هر کسی ایشان را ناراضی کند مرا ناراض کرده است.
وی ادامه داد: اهل سنت نسبت به اهل بیت  محبت و مودت دارند و این جز اعتقاد آن هاست.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان اینکه اهل سنت هر نمازی که می خوانند بر پیامبر و اهل بیت ایشان صلوات می فرستند، افزود: در خطبه های نماز جمعه اهل سنت احادیثی از فضایل حضرت فاطمه و امام حسن و امام حسین روایت داریم که این احادیث و روایات دال بر فضیلت  بزرگ اهل بیت علیه السلام است.
مولوی کریم زایی با بیان اینکه اهل بیت در تمام دنیا نقطه مشترک اتحاد مسلمانان هستند، گفت: محبت اهل بیت در تمام جهان اسلام جریان دارد و شیعه و سنی ندارد و این محبت و اتحاد قابل انکار نیست و هر کسی انکار کند نه از اهل سنت است و نه از اهل تشیع.
وی در ادامه با بیان اینکه کمالات حضرت زهرا (رضی الله عنها) سبب شده تا ایشان به الگوی مشترکی بین زنان و مردان اهل سنت و تشیع تبدیل شود ، افزود: حضرت زهرا( رضی الله عنها) الگوی مشترک زنان و مردان شیعه و سنی است.
ارسال نظرات