کارشناس ارشد مسائل اقتصادی بیان داشت: دولت کنونی از همان ابتدا تاکنون با نگاه به بیرون و امید به کدخدا نگاه جدی به حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی نداشت.
کد خبر: ۸۸۴۰۷۱۹
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
عبدالمجید شیخی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با بیان اینکه  مهمترین معضل اقتصادی کشور موضوع اشتغال است، اظهار کرد: کاهش قدرت خرید مردم ناشی از عدم اشتغالزایی مناسب است.
 
وی تصریح کرد: دولت کنونی از همان ابتدا تاکنون با نگاه به بیرون و امید به کدخدا نگاه جدی به حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی نداشت.
 
کارشناس مسائل اقتصادی اذعان کرد: دولتها باید از محل هدفمندی یارانه ها و درآمد حاصل از منابع انرژی بخشی را به حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال اختصاص دهند تا مقداری از مشکلات بیکاری و رکود داخلی مرتفع شود.
 
وی از اصلاح قانون حمایت از کار، تشویق برای صادرات کالاهای مرغوب، تشویق کارفرمایان به جذب نیروهای جدید، ارتقای کیفیت کالاهای داخلی، بازاریابی دولت برای بخش تولید، فعال کردن بخش دیپلماسی اقتصادی و اخذ مالیات از واحدهای خدماتی را بخشی از عوامل مهم حمایت از تولید و اشتغالزایی در کشور برشمرد.
 
شیخی در پایان گفت: ممانعت از ورود کالاهای خارجی بی کیفیت و همچنین افزایش تعرفه کالاهای وارداتی مجوز دار که مشابه آن در کشور وجود دارد، نقش بسزایی در حمایت از تولید واشتغال دارد.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها