مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: راهیان قادر است تا نقش موثری در حفظ امنیت پایدار فرهنگی و اجتماعی ایفا می کند.
کد خبر: ۸۸۴۰۷۶۴
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

علی حمزه‌لو در گفت و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره به اردوهای راهیان نور گفت: راهیان نور یکی از ابتکارات جمهوری اسلامی بوده که اثرات خوبی در روحیه مردم عزیزمان دارد؛ زیرا آنها با مشاهده مناطق عملیاتی با فضای معنوی این مناطق آشنا شده و آنهایی که در آن دوران نبوده‌اند شاهد فداکاری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس خواهند بود.

وی افزود: آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار، شهادت، رشادت و ساده‌ زیستی و دلاور مردی‌های غیور مردان و رزمندگان اسلام و بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس مهم‌ترین هدف برگزاری این اردوها است.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به این که فرهنگ، قدرت انتقال از زمانی به زمان دیگر و از نسل قدیم به نسل جدید را دارد، در سال‌های پس از جنگ تحمیلی راهیان نور نقش به سزایی در ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید و به ویژه جوانان و نوجوانانی که هیچ خاطره‌ای از دوران جنگ در ذهن ندارند، ایفا کرده است.

حمزه‌لو یکی دیگر از آفت‌های حوادث بزرگ را تحریف برشمرد و افزود: اگر امروز می بینیم در راهیان نور برادران راوی که در دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده یا فرمانده حضور داشته اند، حضور دارند باعث می شود که شائبه تحریف از بین برود.

وی راهیان نور را بهترین روش انتقال فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه دانست و افزود: با اعزام این سفر می توان به ارزش هایی که شهداء و رزمندگان اسلام آن را خلق کردند پی برد، بنابراین با حضور در این مکان‌ها الگو گرفت و این الگو برای جوانان سازنده است.

وی ادامه داد: زمانی که خاطرات رزمنده‌ها از زبان راویان، آن هم در مکانی که این اتفاقات رخ داده برای دانش‌آموزان بازگو می‌شود مسلما تاثیر بیشتری می‌تواند بر روی این قشر تاثیرگذار جامعه داشته باشد.

حمزه‌لو تصریح کرد: کار فرهنگی از دشواری زیادی برخوردار است، به خصوص در حوزه تاثیرگذاری در نسل جوان و نوجوان از سختی زیادی مواجه است که خوشبختانه اقدامات صورت گرفته در اردوهای راهیان ‌نور از عملکرد موفقی برخوردار بوده است، به طوری که جرقه‌ای که در این کاروان‌ها زده می‌شود تا زمان زندگی افراد ماندگار می‌ماند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع‌ مقدس، گوشه‌ای از تاریخ جنگ را مقابل دیدگان افراد حاضر در منطقه قرار می‌دهد تا به خوبی افراد از شرایط جنگی آن زمان با بازدید از مناطق جنگی و یادمان‌ها آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه با گذشت چندین سال از پایان جنگ، نمی‌توان از حضور دانش‌آموزان در سرزمین‌هایی که روزگاری محل ایستادگی رزمندگان دانش‌آموز در مقابل رژیم بعث عراق بوده گذشت، گفت: شاید همین موضوع باعث شده که امروز شاهد حضور کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی سراسر کشور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب، غرب، شمالغرب و راهیان نور دریایی هستیم.

حمزه‌لو در پایان با اشاره به اینکه شهدا متعلق به همه ملت ایران هستند، خاطرنشان کرد: اعزام کاروان‌های راهیان ‌نور در قالب بازدید نسل جوان از مناطق عملیاتی دوران دفاع ‌مقدس به نوعی ارزشمند و متعالی است، زیرا این برنامه راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل آینده منتقل می‌کند و این در جای خود یک دستاورد ارزشمندی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات