خبرهای داغ:
جانشین سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین:
حجت اله مددخانی جانشین سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) گفت: یک مرحله اعزام داریم که سرجمع ۱۵۰۰ نفر زائر هم به صورت خودجوش و هم به صورت کاروانی خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۸۴۰۷۹۰
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
حجت اله مددخانی جانشین سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج مستقر در خرمشهر، در خصوص کلیت و هدف برنامه راهیان نور گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری در سال گذشته بعداز پایان جنگ در مناطق عملیاتی آغاز شد که یادآور دوران درخشان تاریخ انقلاب و دفاع مقدس و انتقال این تاریخ شفاهی به نسل چهارم و پنجم انقلاب است.
وی گفت: از گنجینه بزرگ دفاع مقدس هر چقدر بخواهیم استخراج کنیم و به جوانان برسانیم که با بالندگی به گذشتگان بنگرند که چگونه به تنهایی از جبهه حق در مقابل باطل ایستادند تا امروز که این جبهه در مقابل جبهه باطل جایگاه و مرتبه خودش را حفظ کند.
حجت اله مددخانی ادامه داد: این کار ممکن نبود جز  از طریق بهترین راه که همان  عملیات بزرگ راهیان نور است. این عملیات همیشه از طریق رسانه ها به تصویر کشیده شده که چه تاثیر ژرفی در نسل جوان داشته است. بسیاری از کسانی که در این مناطق حضور پیدا می کنند، فرزندان نسل های بعد هستند ولی بسیار خوب با فرهنگ ناب دفاع مقدس، ایثار و از خودگذشتگی ارتباط برقرار می کنند. این ارتباط با راهیان نور و فضایی که در آنجا وجود دارد، ماندگار است.

راهیان نور چه تاثیر بر روحیه و فرهنگ پذیری جوانان دارد؟
تاثیر راهیان نور ماندگار است. در بسیاری از مواقع اتفاق افتاده که از نظر رفتاری با اطرافیان و پوشش و فرهنگ های عمومی که دچار مشکل بودند، بعد از این که در این مناطق حضور یافتند، این فرهنگ سازی بر روح و جان آنها ماندگار شده است. بسیاری از اینها دوباره به عنوان خادم حضور یافته اند و این نشان دهنده ماندگاری اثرات است.
تاثیر این عملیات فرهنگی بزرگ بر زندگی مادی و معنوی افراد چیست؟
امروز، آنچه در زندگی فردی و اجتماعی غلبه کرده‌، تفکرات مادی است. ولی تاثیر راهیان نور، بیانگر این نکته است که آنان که بزرگ منشانه رفتند بدون این که چشمداشتی از سایرین داشته باشند، برای آسودگی دیگران، از همه دارایی و هستی خود گذشتند ‌و جان شیرین را فدای دیگران کردند.  
با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ادامه عملیات فرهنگی راهیان نور، لزوم این تاکید چه چیزی است؟
همه جوامع نسبت به تاریخ و تمدن خودشان توجه ویژه دارند به ویژه که این دوره تاریخی، درخشان و تلالو باشد. دوران دفاع مقدس به عنوان یک افتخار بزرگ و تاریخی که قطعا آیندگان، بیشتر به این دوران افتخار خواهند کرد. کشوری با یک استقلال در مقابل همه ابرقدرت ها ایستادگی کرده و پیروز شده است. تاثیر تاکیدات مقام عظمای ولایت در همین راستا و این که دوران دفاع مقدس، گنجینه ای است که باید استخراج شود و در اختیار همه قرار گیرد تا یکی از این راهها، راهیان نور است که اگر از نظر کمی و کیفی رسیدگی شود، اثرات بسیار خوبی خواهد داشت.

زائر سرا پذیرای چه تعداد زائر است؟
۲ زائرسرا است که یکی ویژه استان قزوین است با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر زائر کاروانی و ۲۰۰نفر زائر خودجوش و یک مجموعه در اهواز بنام اردوگاه شهید مسعودنیا که ظرفیت اسکان ۴۰۰ نفر زائر از قزوین را دارد که به صورت متمرکز از طریق استان انجام می شود.
از ناحیه امام حسن مجتبی(ع) یک مرحله اعزام داریم که سرجمع ۱۵۰۰ نفر زائر هم به صورت خودجوش و هم به صورت کاروانی خواهیم داشت. مدت اقامت کاروان ها به مدت ۴ روز، از مناطق عملیاتی والفجر ۸، محرم، بیت المقدس، خیبر، بدر، کربلای ۴، کربلای ۵، در مناطق عملیاتی طلاییه، شلمچه، پاسگاه زید، اروندرود و شهدای آبادان خواهد بود.
 
1001/پ30/ب/93
ارسال نظرات
پر بیننده ها