خبرهای داغ:

تأثیرگذاری رونق صیدوصیادی در معیشت واقتصاد مردم هندیجان

بندرهندیجان به علت اینکه درمحدوده جغرافیایی بسیار خاصی قرار دارد ویکی از شهرهای بندری جنوب باقدمت۳هزار ساله دراستان خوزستان در همجواری آبهای خلیج فارس به مساحت ۹۵کیلومتر دارای استعدادهاوظرفیت های خوبی درزمینه های صید وصیادی ،کشاورزی ،دامپروری ،تجارت دریایی است وهمچنین باتوجه به رونق صید وصیادی وحمایت مسؤولان مربوطه استانی وکشوری کمک بزرگی در معیشت واقتصاد مردم هندیجان خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۴۰۸۶۱
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان ،باتوجه به وضعیت اقتصاد بندر هندیجان واستعدادهای بالایی درامر تجارت می توان با جذب سرمایه گذار و اهمیت به تجارت دریایی هندیجان باحمایت مسؤولان در آینده شاهد رشد معیشت مردم شهرستان و افزایش اشتغال برای جوانان خواهیم بود.

درادامه گزارش یکی از فروشندگان ماهی ومیگو در هندیجان اظهار کرد:هندیجان به علت متنوع بودن  درانواع ماهی هاومیگو مخصوصا در ماهی شوریده ،سنگ سر وشانک معروفیت خاصی  در استان ،کشور وحتی خارج از کشور پیدا نموده است.

وی افزود:بهار امسال با حضور مسافران نوروزی در خدید ماهی ومیگو رنگ وبوی خاصی به شهرستان داده است و روزانه شاهد مسافرانی به سمت اسکله بحرکان و سجافی هستیم.

یکی دیگر از صیادان شهرستان در ادامه گزارش عنوان کرد:حدود ۳۴۸فروند قایق و حدود ۱۷۸فروند شناور لنج صیادی  درهندیجان وجود دارد که برای امران معاش خانواده هاصیادان به دریا روانه می شوند که انتظار می رود  از سوی مسؤولان مربوطه برای رفع مشکلات صیادان اقداماتی تأثیر گذاری انجام بگیرد.

درادامه گزارش هندیجان با وسعت ۴۱۰۶کیلومترمربع وبافاصله ۲۱۰کیلومتری از مرکز استان در حدفاصله بیش از ۴۵کیلومتری دیلم از استان بوشهر قرار گرفته و جزء مناطق دیدنی با جذابیت های گردشگری بارودخانه زهره که شهرستان هندیحان را به دوقسمت شمالی وجنوبی تقسیم نموده وهمچنین ۱۳۶شهید والامقام دوران هشت سال دفاع مقدس  را تقدیم  نظام مقدس اسلامی ایران نموده است.

در پایان گزارش از مسؤولان استانی وکشوری برای رونق اقتصاد و معیشت مردم بندرهندیجان مخصوصا در رفع مشکلات شامل آب شرب ،آب زمین های کشاورزی ،صید وصیادی ،تجارت دریایی ،بیکاری جوانان، امکانات ورزشی و بهداشتی پیگیری و همکاری داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها