خبرهای داغ:
تصویر بردار صدا وسیما در راهیان نور:
سعید انبار لویی در پاسگاه زید گفت:این شهدا یادگاران حماسه مردان این سرزمین هستند و اینجا هم سرزمین معجزه هاست.
کد خبر: ۸۸۴۰۸۹۷
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
سعید انبار لویی در پاسگاه زید گفت:این شهدا یادگاران حماسه مردان این سرزمین هستند و اینجا هم سرزمین معجزه هاست.

سعید انبارلویی با اشاره به علاقه مندی مردم به شهدا گفت:ما را شهدا دعوت کردند و سال پنجم است که به طور متوالی برای به تصویر کشیدن گوشه ای از رشادت های آنان تلاش می کنم.


انبارلویی دو خاطره از راهیان نور نقل می کند که از نظر می گذرد.

بر سر مزار شهید گمنام نشسته بودم که یک پسر بچه ۱۲ ساله را دیدم که در حال گریه کردن بود.با خود گفتم که او جنگ را ندیده متوجه نمی شود که  شهید یعنی چه.

نزدیک شدم و از او پرسیدم برای چی گریه می کنی و از شهدا چه می فهمی؟

وی گفت:من به خاطر شهدا گریه می کنم اگر امروز من اینجا هستم به خاطر رشادت های انها بوده و من همین را می دانم که آنها یک پلاک نبوده اند و اگر انروز پلاک و چند استخوان از آنها دیده می شود همین را می دانم به خاطر ما رفته اند.

شهدا مهربانتر از پدران ما به فرزندان ایران بوده اند.چرا که از همه چیز خود گذشتند تا ملت ایران باقی بماند.

از سوال خود پشیمان شدم و چه بلوغی دارد فرزند ایران و خمینی بودن کسانیکه آنها را بی سواد می خوانند باید ببینند که کوچکتر هایشان همانند مسیح در گهواره راه حق را شناخته اند.

در خاطره ای دیگر به منطقه طلاییه رفته بودم. یک پیرمرد و پیرزن را دیدم که سجده برخاک کرده گویا فرزنش را در آغوش گرفته اند.

از آنها پرسیدم چرا خاک را ستایش می کنید پیرزن گفت: من و همسرم بچه دار نمی شدیم و از خدا بسیار طلب اولاد کردیم تا اینکه خدا فرزندی به ما داد و نذرکردیم که خدایا این امانت را در راه خودت خواهیم داد.

پس از اینکه به سن نوجوانی رسید در طلاییه شهید شد و دیگر برنگشت اما می دانم در دل این خاک پنهان است

بی اختیار گریستم و کوچک بودن خود و دنیایم را در برابر بررگی پرورش یافتگان عاشورا دیدم و آنجا که یزید در برابر ۷۲ نفر زانو می زند در این بهشت پرواز برایم ثابت شد.
 
1002/پ30/ب/120
ارسال نظرات
پر بیننده ها