کارخانه ی سیمان سپو در دهدشت تا سال 1398 به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۸۴۰۹۱۴
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه زمانبندی شده کارخانه سیمان سپوی دهدشت تا سال 1398 به بهره برداری خواهد رسید.
عدل هاشمی پور با بیان اینکه پیمانکار با تجربه و توانمندی برای اجرای فاز نخست انتخاب شده است افزود: پیشرفت کاری این طرح 18 درصد است که به دلیل مشکلات مالی و بدهی بانکی 5 سال متوقف شده بود.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت مرحله ی اول این کارخانه از امروز فعال می شود گفت: سرمایه گذار این طرح که یک شرکت چینی است برای اجرای آن 90 میلیون یورو سرمایه گذاری می کند.
نماینده کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورا اسلامی با بیان اینکه محصول تولیدی این کارخانه به سیمان سفید تغییر یافته است گفت:محصول این کارخانه علاوه بر تامین نیاز داخلی به خارج از کشور نیز صادر می شود.
ضرغام پور مدیرعامل شرکت سیمان سپوی دهدشت هم گفت: ظرفیت تولید این کارخانه 400 تن در سال است و کارخانه سیمان سپوی دهدشت بزرگترین واحد تولیدی سیمان سفید کشور است.
وی با بیان اینکه این کارخانه با توجه به نزدیکی به بنادر خلیج فارس بهترین جایگاه صادارتی را در کشور داراست افزود:بر اساس برنامه ریزی انجام شده 70 درصد تولیدات کارخانه سیمان سپوی دهدشت به کشورهای حاشیه خلیج فارس،آسیای میانه و شاخ آفریقا صادر می شود.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: هیچ مشکلی برای ادامه فعالیت کارخانه سمان سپو وجود ندارد و تلاش می‌شود فاز تولید سیمان سفید در برنامه زمانبندی سه ساله تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
دیودیده منابع مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی این پروژه را 230 میلیارد برآورد کرد و افزود:تولید کربنات کلسیم از دیگر محصولات این کارخانه بوده که بر اساس برنامه زمانبندی تا پنج سال آینده همه عملیات پروژه سیمان سپوی دهدشت تکمیل و به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید.
وی گفت:با بهره برداری از این واحد تولیدی، اقتصادی پیش بینی می شود برای 250 نفر به صورت مستقیم و حدود 700 نفر به صورت غیره مستقیم شغل ایجاد شود.

ارسال نظرات