روحانی اعزامی با کاروان راهیان نور اراک گفت: با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن، مسئولان آنگونه که بایسته و شایسته است از حرکت عظیم راهیان نور حمایت نمی‌کنند و سپاه دست تنها است.
کد خبر: ۸۸۴۰۹۵۸
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲

حجت‌الاسلام محمدحسین نظیری روحانی راهیان نور اراک در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به وظیفه یک روحانی حاضر در کاروان راهیان نور گفت: مهم‌ترین وظیفه ما براساس سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند دفاع مقدس گنجی است که بایستی استخراج شود، استخراج هشت سال جنگ تحمیلی است ولی براساس آنچه که زائران خود مشاهده می کنند یا روایتگران برایشان بیان می‌کنند.

وی افزود: مشاهدات زائران از درجه اهمیت بالایی برخوردار است چراکه با آنچه که به عینه می‌بینند و فضای حاکم حال معنوی پیدا می‌کنند، وظیفه ما به عنوان یک روحانی در وهله اول شناسایی ویژگی‌های موجود بود است از سوی دیگر اینکه راهنمایی باشیم تا زائرانی که از این فضا بهره‌برداری لازم را داشته‌اند این نورانیت را همچنان حفظ کنند.

این روحانی اعزامی از اراک در سرزمین‌های نور تصریح کرد: بیشترین شبهاتی که جوانان در طول این سفر معنوی از ما می‌پرسند درباره چرایی شروع جنگ است؟ اینکه چرا رزمندگان اسلام حاضر شدند در میدان نبرد حق علیه باطل حاضر شوند؟ با توجه به این مسائل وظیفه داریم اصول دین را به شکل تصویری که می‌بینند و خاطرات و صحنه‌هایی که مشاهده می‌کنند به آنان ثابت کنیم، اینکه رزمندگان اسلام با اعتقاد به اصل توحید در این میدان حضور پیدا کردند و پس از ان در گام بعدی نبوت را به آنان یادآور می‌شویم.

حجت‌الاسلام نظیری با تاکید بر اینکه شناخت توحید باعث می‌شود زمینه‌ساز شناخت سایر اصول است، گفت: مشکل اصلی درحقیقت مشکل توحیدی است که اگر نسبت به آن شناخت کافی و دقیق پیدا کنیم سایر مشکلات به خودی خود مرتفع می‌شود، شهدا موحدترین افرادی بودند که در این میدان‌ها حضور پیدا کردند و برای دفاع از اسلام جان خویش را بر طبق اخلاص نهادند.

وی با تاکید به اثرگذاری راهیان نور گفت: باتوجه به هجمه فرهنگی دشمن علیه نظام اسلامی بزرگترین هنر یک روحانی، فرمانده پایگاه، رسانه، سرگروه حلقات صالحین، مسئولین آموزش و پرورش و ... این است که براساس آنچه که زائرین مشاهده می‌کنند به آنان یاداور شویم که چگونه بایستی عمل کنند. بوده‌اند کسانی که به رغم غروری که داشته‌اند تحت تاثیر فضای معنوی این اردوها قرار گرفته‌اند ولی برای اثرگذاری بیشتر باید استمرار داشته باشد باید با زائران بعد از این سفر هم ارتباط داشت مثلا با دادن ماهانه یک پیامک، برگزاری همایش‌ها، پخش کلیپی از شهدا و ... می توان استمراربخش اثرگذاری راهیان نور بود.

روحانی اعزامی کاروان راهیان نور اراک با اشاره به اینکه همت کافی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وجود ندارد، گفت: با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن، مسئولان آنگونه که بایسته و شایسته است از حرکت عظیم راهیان نور حمایت نمی‌کنند و سپاه دست تنهاست و متاسفانه کمک‌های مسئولین آن قدری نیست که بتواند پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه مناطقی که به حالت اولیه خود باقی مانده‌اند اثرگذاری بیشتری دارند، گفت: معتقدم برخی از مناطق بایستی دست نخورده باقی بماند تا در کنار مناطقی که یادمان‌هایی در آنجا بنا نهاده شده و فضاسازی معنوی لازم ایجاد شده است بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد برای مثال بایستی سنگرهای عراقی نیز در این مناطق وجود داشته باشد تا نزدیک بودن به سنگرهای رزمندگان اسلام و شرایط دشوار آن دوران به راحتی برای زائران ملموس باشد.

وی افزود: بایستی در بحث راهیان نور از احساسات بکاهیم چراکه همان قدر که احساسات خوب است همان میزان هم بد خواهد بود چراکه افرادی که تحت تاثیر احساسات متحول می‌شوند به راحتی از آن حس نیز خارج می‌شوند باید جنبه عقلانی راهاین نور را بیشتر پر رنگ کنیم.

روحانی اعزامی راهیان نور اراک با تاکید بر نقش روایتگران و بهره‌گیری از حضور روایتگران مجرب در بحث راهیان نور گفت: مواقعه‌ای بوده که روایتگران با تسلطی که به فضا داشته‌اند توانسته‌اند با روایتگری زائران بسیاری را تحت تاثیر قرار دهند یا بالعکس افرادی متبحر، بدون هیچ گونه فضاسازی با سخن یا نطق خویش توانسته‌اند جمعی را تحت تاثیر قرار دهند.

حجت‌الاسلام نظیری در پایان خطاب به جوانان گفت: جوانان امروزه بیایند و این فضاها را ببینند با دیدن مطمئن باشند که چیزی را از دست نخواهند داد، حضور در این مناطق به انتخاب مسرشان برای آینده می توانند کمک کننده آنان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات