مسئول زیارتگاه شهدای هویزه در گفت و گو با «بسیج»:
چعب با بیان اینکه ازمهر ماه تا پازدهم بهمن اکثر زوار این زیارتگاه را دانش آموزان تشکیل می دادند، گفت:امسال 6هزار دانش آموز از زیارتگاه شهدای هویزه بازدید کردند.
کد خبر: ۸۸۴۱۰۲۱
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
مجید چعب مسئول زیارتگاه شهدای هویزه در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج به مناطق عملیاتی جنوب، با اشاره به اینکه زیارتگاه  شهدای هویزه در طول سال و در تمامی ایام پذیرای زوار است، گفت: ما در این یادمان هم خادم دانشجو داریم و هم زوار دانشجویی و در طول سال  بسیاری از زائران از این زیارتگاه بازدید می کنند و باید گفت که ما تنها زیارتگاهی هستیم که  مجوز دادن اسکان به زائران را داریم.
 
وی ادامه داد: ازمهر ماه تا پازدهم  بهمن  اکثر  زواری که به این زیارتگاه  مشرف می شوند را دانش آموزان تشکیل می دهند و  در این مدت بالغ بر 6 هزار  دانش آموز را  در زیارتگاه شهدای هویزه پذیرا هستیم.
 
چعب خاطر نشان کرد: از پانزدهم  بهمن تا  بیست و هشتم اسفند ماه  نیز قشر دانشجو از این زیارتگاه بازدید و  اسکان پیدا  می کنند.
 
مسئول زیارتگاه شهدای هویزه ابراز داشت: با توجه به این که  اسکان  زوار در زیارتگاه  شهدای هویزه ایجاد شده است، طبیعتا باید زیرساخت هایی را فراهم می کردیم، البته باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که زیارتگاه هویزه محاسنی دارد که یکی از آن محاسن این است که  در میان  6 یادمان و زیارتگاه  دیگر  قرار داردکه از این زیارتگاه ها می توان فکه، دهلاویه، چذابه و... را نام برد.
 
وی افزود: اینکه 6 زیارتگاه  دیگر در اطراف زیارتگاه هویزه قرار دارد باعث شده تا زیرساخت های ما  بگونه ای باشد تا  بتوانیم  به  زواری که  در این زیارتگاه حضور پیدا می کنند،بتوانیم خدماتی  از قبیل  اقامت  شبانه، آشپزخانه مجهز و... را بدهیم و زائربا استراحت شبانه  صبح روز بعد  با طی  مسافتی 70-80 کیلومتری به یک یادمان و یا زیارتگاه  دیگر مشرف شود.
 
چعب گفت: ما در این زیارتگاه خدمات  متنوعی به  زائران ارائه می دهیم، از خدمات  فرهنگی قابل عرضه در زیارتگاه شهدای هویزه می توان به سینما سنگر، نمایشگاه های کتاب اشاره کرد.
 
مسئول زیارتگاه شهدای هویزه ابراز داشت:اینجا حدودا 13 دانشجوی شهید داریم که سید حسین الم الهدی نیز جزو این شهداست و حدودا 15 دانش آموز و 3 معلم  را داریم که در این منطقه به شهادت رسید اند؛ شهدایی که در این زیارتگاه خاکسپاری شده اند از22 شهر هستند.
 
وی با انتقاد از عملکرد مسئولان دولتی به دلیل عدم همکاری  در تامین و تجهیز منابع گفت: متاسفانه مسئولان دولتی کمک های زیادی به این زیارتگان نمی کنند و  به عنوان مثال  وزارت علوم پشتیبان این زیارتگاه است اما دیده نشده که دراین مدت، سمینای را با حضور دانشجویان در این زیارتگاه برگزار کند.
ارسال نظرات