سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی از ثبت نام قطعی هفت هزار و 190 در پنحمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۱۱۷۷
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، امیر پور مهدی در پایان پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها گفت: از کل افراد ثبت نامی یک هزار و 221 نفر برای شوراهای اسلامی شهرها و پنج هزار و 974 نفر برای شوراهای روستایی داوطلب شدند. وی عنوان کرد : از این تعداد 320 نفر زن و شش هزار و 875 نفر دیگر را مردان تشکیل می دهد.
 
وی افزود: از کل آمار داوطلبان شوراها در استان تا کنون ، یک هزار و 950 نفر در پنجمین روز به 28 فرمانداری و 70 بخش استان مراجعه و ثبت نام کردند.
 
وی گفت: از این تعداد 225 نفر برای شوراهای شهری و یک هزار و 725 نفر شورهای روستاها به این عرصه وارد شده اند. وی عنوان کرد : از کل ثبت نامی های امروز 69 نفر هم بانوانی هستند که برای شوراهای شهری و روستایی استان اقدام به ثبت نام نمودند.
 
پور مهدی با بیان اینکه تنها دو روز دیگر از مهلت هفت روزه ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها باقی مانده است ، از کسانی که قصد اقدام برای حضور در این دوره را دارند خواست: با توجه به اینکه این زمان قابل تمدید نیست هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام کنند و کار را برای وقت پایانی نگذارند.
 
خراسان رضوی دارای 73 شورای شهری و 2 هزار و 554 شورای روستایی است. دو هزار و 627 شورای اسلامی شهر و روستا در این استان با هشت هزار و 392 عضو فعال است.
 
از کل تعداد اعضای شوراهای اسلامی کنونی شهر و روستای استان هشت هزار و 226 نفر مرد و 166 نفر دیگر زن هستند. در خراسان رضوی در مجموع در این دوره 73 شورای شهر تشکیل می شود که از این میان 64 شهر دارای شوراهای اسلامی است که اعضای آن پنج نفر است.
 
همچنین شورای اسلامی شش شهر استان در این دوره دارای هفت عضو و دو شهر سبزوار و نیشابور هم دارای شورای اسلامی 9 نفره خواهد بود.
 
تعداد اعضای شورای اسلامی شهر مشهد هم در این دوره 15 نفر است. ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند در سطح کشور آغاز شده و تا ششم فروردین جاری ادامه دارد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها