خبرهای داغ:
روایتگری در اتاق رسانه:

به یاد مظلومیت شهدا اهالی رسانه اشک حسرت ریختند.

راهیان نور مامن عاشقان و دلدادگان مکتب عاشورابوده و بهترین مکتب انسان ساز در عرصه فرهنگ می باشد
کد خبر: ۸۸۴۱۲۰۷
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
راهیان نور مامن عاشقان و دلدادگان مکتب عاشورابوده و بهترین مکتب انسان ساز در عرصه فرهنگ می باشد.چندی گذشت با ابوالفضل باجلان رزمنده و جانباز و از فرماندهان دفاع مقدس آشنا شدم روحیه طنز و شاداب وی نشان دهنده بی غم بودنش بود.

از وی دعوت کردیم به اتاق رسانه بیاید و در جمع خبرنگاران و برنامه سازان سیمای قزوین مهمان ما باشد.ابتدا با روحیه طنز شروع به داستان ها و خاطرات جنگ کرد و خنده خبرنگاران با سخنان طنز آلود وی جلسه را شیرین و بیشتر جذب  بیان وی کرد.او اعتقاد دارد تا زمانی که زنده است به این مناطق خواهد آمد تا زندگی خود را سبک کنم و به دنیا طلبی روی نیاورم.

باجلان کم کم داستان را به سمت تراژدی و غصه های فروخفته خود برد و خنده های اهالی رسانه با بغض و چشم های خیس جایگزین شد باجلان گفت:ما سه برادر بودیم که همه با هم به جبهه آمده بودیم  و برای دفاع از اسلام هیچ وقت دنیا پرستی را پیشه خود نکردیم.

او گفت:پدرم با من برای زن گرفتن اختلاف داشت و معتقد بود که ازدواج کنم و بعد به جبهه بروم اما من نمی خواستم که زن و فرزند مانع جهاد و سربازی من برای امام و انقلاب و اسلام شود.

به همین دلیل پدرم با من قهر و با من صحبت نکرد تا اینکه در جبهه به من خبر دادند پدرم مرحوم شده است و من برای اینکه راه امام و اسلام و انقلاب حتی به اندازه یک سرباز خالی نباشد به تشییع جنازه اش نرفتم و برادرم را فرستادم تا کار هایش را انجام دهد..


اما بغض با جلان برای پدر ترکید و گریه وی اشک اهالی رسانه را جاری ساخت. باجلان آن قدر جالب بیان کرد که همه احساس می کردیم که عزای ابا عبدالله را نقل و مقتل خوانی می کند.

وی گفت:ما از همه چیز خود گذشتیم از پدر،مادر،بهترین دوست و جان و مال برای حفظ انقلاب و نظام  و اسلام عزیز  برخی از روشنفکران چه می دانند که ما چه کشیدیم.رییس جمهوری که می گوید تا کی باید مشت ها را گره کرد به او عرض می کنم ما هنوز نمردیم و باید به وصیت امام عمل کرد در قبال استکبار ایستاد.

امام تغییر نکرده بلکه دنیا زده و دنیا طلب شده اید شما تغییر کرده و چرب و شیرین دنیا شما را کور کرده است.هرکس رییس جمهور شود با ید با وصیت نامه امام خود را منطبق کند و در غیر اینصورت نمی توان انقلابی  و انقلاب را نگه داشت.

با جلان اندکی فضا را آرام کرد و گفت:چه کشیدن پدران این سرزمین چه داغی به دل دارن مادران ایران زمین فقط خدا می داند..پسرم برلی دفاع از حرم به سوریه می رود الان خادم شهدا است رفتم دیدم پیش نماز ایستاده  و در گوشه ای پس از نماز انگار با حسرت به غروب شلمچه نگاه می کند..یک لحظه با خود گفتم خدایا این بچه را به خودت سپردم..قلبم درد گرفت خدایا نکند که اتفاقی در سوریه برایش بیفتد؟هنوز در کنارم ایستاده  و خطری تهدیدش نکرده دلشوره رهایم نمی کند و گریه های شدید باجلان خبرنگاران را با خود همراه و اشک ریزان برای پیر جبهه و مردی از مردان حماسه شروع شد.

به راستی این مردان چه غمی بر دل دارند.

باجلان می گوید عهدی که با امام بستیم هرگز رها نخواهیم کرد و امروز هم رهبر انقلاب دستور دادند در سوریه با همه هستی خود می رویم اگر صد فرزند در این راه بدهم پشیمان نخواهم بود  فرزند م ۲۳ سال دارد.

اما مگر می شود از شهادت پاره تن خود سخن گفت و اشک نریخت که باز هم بغض وی ترکید بیش از ۲ ساعت روایتگری باجلان تیم رسانه را متاثر کرد و از کم کاری اهالی فرهنگی به هم انتقاد کردیم.

پیران ما در صف سفر هستند باید جنبید و گرنه چقدر زود دیر می شود. روایتگری باجلان صحنه عاشورا را برای ما تجسم کرد..مردی از تبار جهان ارا که حالا خبرنگاران برای شنیدن سخنانش عجله دارمد.
 
1002/پ30/ب/167
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار