همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان کردستان انجام شد؛
آبگیری سد قوچم و چراغ ویس،اجرای لوله‌گذاری سامانه ژاوه به سورال،خط انتقال آبرسانی به سقز، شبکه آبیاری پایاب سد زیویه، طرح پست برق 63.20 کیلو ولت در شهرستان‌ها با سفر ریاست جمهوری به استان کردستان امروز انجام شد.
کد خبر: ۸۸۴۱۲۵۱
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان،حمید چیت‌چیان ظهر امروز در آیین افتتاح همزمان مجتمع پتروشیمی و پروژه های اقتصادی و زیربنایی استان که با حضور رئیس جمهور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امروزه به صورت همزمان و ویدئو کنفرانس 9 طرح در حوزه آبرسانی در شهرستان های سنندج،سقز،قروه، دهگلان، سروآباد و مریوان اجرا می شود.


وی گفت: امروز افتتاح خط انتقال آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس، طرح شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد زیویه، طرح فاضلاب شهر سریش‌آباد، 4 طرح پست برق 63.20 کیلو ولت در شهرستان‌های استان، فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد زیویه و آبگیریسد قوچم و سد مخزنی چراغ ویس و همزمان عملیات اجرایی لوله‌گذاری سامانه ژاوه به سورال انجام شد.


وی افزود: در راستای آبگیری سد چراغ ویس سقز و از طریق توسعه کشاورزی این منطقه سه هزا نفر مشغول به کار می‌شوند.


چیت‌چیانیادآور شد: قبل از انقلاب تا دولت قبل هشت سد در استان احداث شده بود و در سه سال و نیم اخیر چهار سد به این سدها اضافه شد.


رییس جمهور در جریان افتتاح این طرح ها ، با اشاره به پروژه‌های مربوط به وزارت نیرو، اظهار داشت: در سال گذشته حدود 900 میلیارد تومان در استان کردستان هزینه شده و در سال جاری نیز اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده است.


روحانی خاطر نشان کرد: نکته مهمی که در استان کردستان وجود دارد اینکه هیچ مشکلی در تأمین آب برای اجرای پروژه‌های مختلف در زمینه صنعتی و کشاورزی وجود ندارد و این امتیاز مهمی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن به منظور اشتغال و کارآفرینی در سطح استان استفاده کنند.


رییس‌ جمهور امنیت استان کردستان را بستر مهمی برای ورود سرمایه‌گذاران دانست و گفت: امنیت، وحدت و همدلی مثال‌زدنی که امروز در کردستان وجود دارد در کنار ظرفیت‌های طبیعی به لحاظ آب و برق، بستر مهمی برای فعالیت سرمایه‌گذاران و پیشرفت و توسعه شتابان استان کردستان می‌باشد.


ارسال نظرات