حکومت طاغوتی که به خدای یگانه باور ندارد و همواره در سرتاسر جهان بر ایجاد شرارت و خونریزی پافشاری می کند هرگز حکومت خیرخواهی نیست و او برای رفع مشکلات اقتصادی ما کمک نخواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۴۱۲۷۱
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، امام جمعه مهریز در اولین نماز جمعه سال 1396 بیان کرد: راه و خط مشی ما در این نظام مشخص است و اصول انقلاب ما کاملا روشن است. امام راحل در پاکی و معنویت و هوشیاری بی نظیر و نابغه قرن بود و در عین حال دشمن استکبار و جهانخواران بود و هوشیارانه آمریکا را دشمن شماره یک مسلمانان معرفی کرد و امام خامنه ای نیز تابع اوست.

حجت الاسلام والمسلمین علی برهان با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: اگر کسی خلاف آرمان های انقلاب و امام راحل و رهبر معظم انقلاب گام بردارد و با مستکبرین که به ملت های مظلوم چنگ و دندان نشان می دهند دوستی کند و این را برگ برنده خود بداند، مورد بی اعتنایی مردم قرار می گیرد؛ چرا که مردم مسئولین انقلابی و دلسوز و مسئولین غیر انقلابی و فرصت سوز را از یکدیگر تشخیص می دهند.

وی ادامه داد: مردم ما با نثار خون شهیدانشان و تحمل مصائب مختلف از این انقلاب که ریشه در ارزش های اسلامی و الهی دارد با تمام وجود پاسداری کرده اند و اجازه نخواهند داد کسی خدشه ای به این اعتقادات و باورها وارد کند.

برهان یادآور شد: آمریکا هرگز دست از خباثت و خونریزی و زیاده خواهی برنمی دارد و ما با تأسی از قیام عاشورا و حرکت انقلابی امام حسین علیه السلام زیر بار ظلم نخواهیم رفت و در مقابل آن جبهه می گیریم.

وی ادامه داد: حکومت طاغوتی که به خدای یگانه باور ندارد و همواره در سرتاسر جهان با برقراری نظام سلطه و بر ایجاد شرارت و خونریزی پافشاری می کند هرگز حکومت خیرخواهی نیست و او برای رفع مشکلات اقتصادی ما کمک نخواهد کرد کما اینکه در حال حاضر تحریم هایی نیز به تحریم های قبلی افزوده است.

برهان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت گفت: تبریک یعنی خدا برکت دهد و برکت یعنی رشد. تبریک عید نوروز دعای رشد در حق یکدیگر است و در واقع آرزوی رشد و حرکت متعالی تا فروردین سال آینده را برای یکدیگر از خداوند می خواهیم.

وی خاطر نشان کرد: همانطوری که درخت ها به شکوفه می نشینند و دوران خزان را پشت سر می گذراند باید طوری عمل کنیم که درخت وجود ما نیز شکوفه دهد و رشد کنیم.

امام جمعه مهریز با اشاره به حدیث معروف امیرالمومنین علیه السلام که هرکس دو روزش یکسان باشد، مغبون و زیانکار است گفت: باید به سمت کمال حرکت کنیم و تلاش کنیم هم زندگی بهتری فراهم کنیم و هم فهم خود را از خداوند و آفرینش و دنیا و مسائل مهم روز افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: رشد فکری مردم در انتخابات پیش رو مشخص می شود و مردم پای صندوق های رای نشان خواهند داد که بعد از گذشت سی و چند سال از انقلاب اسلامی در مورد اسلام و قرآن و راه شهدا به رشد فکری دست یافته اند یا عقب گرد کرده اند.

این مسئول اظهار داشت: بارها تکرار کرده ام هر کسی آزاد است به کاندیدای مورد نظر خود رای بدهد اما موضوع مهم و حیاتی این است که باید مردم هوشیار باشند و نه بخاطر مسائل قومیتی و ترغیب و تشویق عده ای خاص که با شناخت و علم کافی پای صندوق های رای حاضر شوند و نسبت به کسی که به مستکبرین و زورگویان جهان گرایش دارد و مهره آنها محسوب می شود بی اعتنایی کنند.

امام جمعه مهریز از حضور کمرنگ بعضی از روحانیت در عرصه های سیاسی و فرهنگی ابراز ناخشنودی کرد و گفت: بعد از انقلاب سال 57 روحانیت ادامه دهنده راه امام و انقلاب بوده است و در کنار مسائل دینی به مسائل مهم و حیاتی روز و معضلات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی باید حساسیت نشان دهد.

برهان ادامه داد: روحانیت با انزواطلبی و در حاشیه قرار گرفتن تناقض دارد. مردم این بی تفاوتی ها را متوجه می شوند و بی تفاوتی روحانیت نسبت به اوضاع حساس مملکت و رویگردانی از آسیب هایی که بر پیکره انقلاب اسلامی و فرهنگ و دین جوانان ما وارد می شود، در واقع دور شدن از اصول روحانیت است.

امام جمعه در ادامه نیز به حضور مسافران نوروزی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در این ایام تعطیلات که با خیل عظیم مسافران نوروزی روبه رو می شویم نباید درکنار برپایی مراکز توریستی توجه به واجبات دین و مراسم های مذهبی کمرنگ شود.

ارسال نظرات